روسیه : انتظار چندانی از نتیجه دیدار پوتین و بایدن نداریم

سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه ضمن مهم خواندن نشست آتی رئیس‌جمهور این کشور با همتای آمریکایی خود گفت، دو کشور درباره مسائل زیادی اختلاف دارند که هیچ دلیلی برای انتظار پیشرفت در دستیابی به تفاهم وجود ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه ضمن مهم خواندن نشست آتی رئیس‌جمهور این کشور با همتای آمریکایی خود، هشدار داد نباید انتظار زیادی از این دیدار داشت.

به گزارش «اسپوتنیک»، او در خصوص نشست پوتین و بایدن که برای تاریخ ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) برنامه‌ریزی شده گفت: این در واقع جلسه‌ای بسیار مهم است. اما در عین حال، اشتباه است که انتظارات آنچنانی از آن داشته باشیم.

به گفته سخنگوی کرملین، دو کشور درباره بسیاری از مسائل با هم اختلاف دارند که هیچ دلیلی برای انتظار پیشرفت در دستیابی به تفاهم وجود ندارد.

وی افزود: هر دو نفر امکان مطرح کردن مباحثی که برای آن‌ها در اولویت قرار دارد را دارا هستند. آغاز گفت‌وگوی سطح بالا نشانه‌ای مثبت علیرغم وضعیت اسفناک روابط دوجانبه است. می‌دانید که رئیس‌جمهور پوتین به دنبال بهبود وضعیت روابط ماست اما این تنها در صورت درک متقابل و در نظر گرفتن منافع یکدیگر امکان‌پذیر است.

مسکو پیش‌تر ابراز امیدواری کرده پوتین و بایدن در این دیدار درباره ثبات استراتژیک جهانی و همچنین روابط روسیه و آمریکا در مذاکرات آتی در ژنو گفت‌وگو کنند.

از طرف دیگر، کاخ سفید اعلام کرده مسائل مرتبط با اوکراین و بلاروس، پیمان استارت نو و مسئله ایران در دستور کار این نشست قرار دارد.

سخنگوی کرملین اخیراً هم در یک کنفرانس خبری تصریح کرد مسکو انتظار ندارد که نشست آتی رؤسای‌جمهور روسیه و آمریکا به توافق و تفاهم درباره اختلافات عمیق منجر شود.

پیش از این نیز «ولادیمیر شیزوف» نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا در واکنش به اخباری در خصوص دیدار رؤسای‌جمهور روسیه و آمریکا گفته بود که نباید انتظار معجزه از دیدار پوتین و بایدن داشت.

اخیراً پوتین و بایدن با یکدیگر تلفنی صحبت کردند و در این تماس رئیس‌جمهور آمریکا به همتای روس خود پیشنهاد داد به صورت حضوری در ماه‌های آتی دیداری داشته باشند.

این در حالی است که تنش‌ها میان دو کشور با تداوم اتهام زنی آمریکا علیه روسیه در خصوص دخالت در انتخابات ماه نوامبر و ارتباط داشتن با عملیات هک «سولار ویندز» و اعمال تحریم علیه مسکو به این بهانه‌ها، بالا گرفته است. پیش از آن هم بایدن در مصاحبه‌ای در ماه مارس با شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» پوتین را قاتل خواند و گفت که باید بهای اقداماتش را بپردازد.

رئیس‌جمهور روسیه  به تازگی حکمی را امضا کرده که دولت را موظف می‌کند به اقدامات غیردوستانه برخی کشورهای غربی پاسخ دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =