توافق مقامات بغداد برای پرداخت بدهی‌های برقی به ایران

وزارت برق عراق اعلام کرد که مقامات این کشور برای پرداخت زمان‌بندی‌شده بدهی‌های برقی به ایران به توافق رسیده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، منابع عراقی، امروز (جمعه)، گزارش دادند که «احمد موسی»‌ سخنگوی وزارت برق عراق از توافق بر سر پرداخت‌ بدهی‌های برقی به ایران خبر داده است.

سخنگوی وزارت برق عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی این کشور (واع) در این خصوص اظهار داشت: «بدهی و مبالغی وجود دارد که باید به طرف ایرانی پرداخت شود. در دیدار وزیر برق با وزیر دارایی و مدیر کل بانک تجاری عراق بر سر زمان‌بندی کردن بدهی‌ها توافق شد تا پمپاژ گاز ایران مجددا در روزهای آتی صورت گیرد».

احمد موسی با اشاره به اینکه «در صورت بازگشت [واردات] گاز ایران به حالت اولیه، تولید برق [در عراق] به ۲۲ هزار مگاوات خواهد رسید»، توضیح داد:‌ «افزایش تولید در بالارفتن تعداد ساعات برق‌رسانی به شهروندان بازتاب خواهد داشت».

وی در پایان با اشاره به اینکه «پمپاژ گاز از جانب طرف ایرانی همچنان در ۲۰ میلیون متر مکعب محدود شده است»، خبر داد که وزارت برق عراق در فصل تابستان به ۷۰ میلیون متر مکعب گاز احتیاج دارد».

این اظهارات در حالی بیان شده است که وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران،‌ اخیرا، در دیدار با همتای عراقی خود درباره نهایی کردن یک جدول زمانی شامل روش‌های بازپرداخت و پرداخت‌ بدهی‌های طرف عراقی به جمهوری اسلامی ایران مذاکره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =