ما با آمریکا مشکلی نداریم بلکه این آمریکاست که با ما مشکل دارد

رئیس جمهوری روسیه در آستانه نشست با بایدن تاکید کرد کشورش با آمریکا مشکلی ندارد اما این آمریکا است که با روسیه مشکل دارد و آنها می‌خواهند توسعه این کشور را متوقف کرده و علنا درباره آن صحبت می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز؛ به نقل از سایت شبکه الجزیره، قرار است نشست رو در روی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در تاریخ ۱۶ ژوئن در شهر ژنو در ضمن تیرگی عمیق روابط دو کشور برگزار شود.

تنش‌ها میان دو کشور بر سر چندین مساله از جمله زندانی کردن آلکسی ناوالنی منتقد کرملین و درگیری در اوکراین و همچنین اتهام‌زنی‌های آمریکا علیه روسیه در ارتباط با هک کردن و مداخله انتخاباتی افزایش یافته است.

پوتین خطاب به مجمع اقتصادی بین‌المللی سنت پترزبورگ گفت: ما لازم است به دنبال راه‌هایی برای توافق در روابطمان باشیم که اکنون در سطح به شدت پایینی قرار دارد.

پوتین خاطرنشان کرد: مسائل خلع سلاح، همه‌گیری کروناویروس و مسائل محیط زیستی در دستور کار خواهند بود.

این رهبر ۶۸ ساله روسیه تاکید کرد کشورش "با آمریکا مشکلی ندارد اما این آمریکا است که با ما مشکل دارد و آنها می‌خواهند توسعه ما را متوقف کنند و علنا درباره آن صحبت می‌کنند".

بایدن از زمان رسیدن به ریاست جمهوری آمریکا در ماه ژانویه تاکنون تحریم‌های جدیدی را علیه مسکو از بابت ادعاها در مورد مداخله انتخاباتی و حملات سایبری اعمال کرده است.

پوتین گفت، محرک این اقدامات رقابت سیاسی داخلی در آمریکا بوده و برای مسکو "معما" هستند.

پوتین همچنین افزود، عملیات لوله گذاری برای خط لوله اول از دو خط لوله پروژه انتقال گاز نورد استریم ۲ به آلمان اکنون تکمیل شده است.

رهبر روسیه این پروژه را یک گزینه اقتصادی بهتر به نسبت یک خط لوله موجود عبور کرده از اوکراین دانسته و انتقادهای غرب و اوکراین مبنی بر اینکه پروژه مذکور هدفش دزدیدن هزینه‌های ترانزیت اوکراین است را رد کرد.

رئیس جمهوری روسیه گفت همچنان که کشورش در ضمن تحریم‌های آمریکا برنامه دلار زدایی از اقتصادش را پیگیری می‌کند کشورهای اروپایی باید پول گاز روسیه را به یورو بپردازند.

او اظهار کرد: یورو برای پرداخت هزینه گاز از نظر ما کاملا قابل قبول است. این کار می‌تواند انجام شود واحتمالا باید انجام شود.

پوتین از بابت استفاده واشنگتن از دلار به عنوان یک ابزار اقتصادی و سیاسی اظهار تاسف کرده و گفت: "استفاده از دلار به عنوان یک ابزار رقابت و نزاع سیاسی به نقش آن به عنوان ارز ذخیره جهانی آسیب وارده کرده است".

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین معتقد است که مهمترین درس بیماری همه‌گیری کرونا، آگاهی از مهترین‌ترین ارزش‌ها، سلامتی و ارتباطات انسانی است.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه گفت که درس اصلی بیماری همه‌گیر ویروس کرونا، آگاهی از مهترین ارزشها: سلامتی و ارتباط برقرار کردن میان انسان‌ها است.

وی گفت: مهم‌ترین چیز این است که ما متوجه شدیم که یک ارزش فوق‌العاده وجود دارد- سلامتی و ارتباطات انسانی. ما این همه چیز را کمبود داشتیم و کمبودی در جریان بیماری همه‌گیر هنوز هم احساس می‌شود. ما متوجه شدیم که سلامتی و ارتباطات انسانی بالاترین ارزش ما است و بر این اساس، ما باید زندگی خود را در آینده نزدیک و فراتر از آن بسازیم.

به گفته وی، این بیماری همه‌گیر به همه نشان داد که ما چقدر آسیب‌پذیر هستیم.

رئیس‌جمهوری روسیه افزود: ما به نقش، اهمیت علم، فن‌آوری‌های پیشرفته و به تلاش‌های مشترک برای عبور از بحران‌های عمومی پی بردیم، فهمیدیم که فقط با متحد شدن می‌توانیم به نتایج مورد نیاز خود برسیم.

پوتین اضافه کرد که همه‌گیر مطمئناً انواع تولید امیدوارکننده با فناوری پیشرفته را تحت تاثیر قرار داده است، همان چیزی (هوش مصنوعی و سایر موارد) که پیشرفت را در آینده نزدیک تعیین می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین در خصوص دخالت روسیه در حملات سایبری به «کارخانه فرآوری گوشت» و به خط لوله در آمریکا را بی‌معنی خواند.

رئیس‌جمهوری روسیه در مصاحبه با کانال یک در حاشیه همایش بین‌المللی اقتصادی سنت پترزبورگ گفت: من درباره فلان کارخانه فرآوری گوشت شنیدم. کاملاً بی‌معنی و مسخره است. خط لوله نیز کاملاً مسخره است. به‌نظر می‌رسد، سهامدار یا سهامداران شرکتی که این سیستم خط لوله را در اختیار دارند حتی به باج‌گیران نیز پول پرداخت کرده‌اند. خوب، مسخره است که روسیه را مقصر این مساله بدانیم.

وی خاطرنشان کرد که خدمات آمریکا باید کسی را پیدا کنند که باج‌گیر است. برای اخاذی پول از برخی شرکت‌ها؟ علاوه براین، ما با نوعی مرغ یا گوشت گاو سروکار نداریم. این فقط مسخره است.

 (Colonial Pipeline) بزرگترین اپراتور خط لوله در آمریکا، توسط باج افزار (DarkSide) مورد حمله قرار گرفته است. اف‌بی‌آی عامل این حمله را DarkSide می‌داند. جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به نقل از اف‌بی‌آی گفته بود که موقعیت هکرها در روسیه شناسایی شده است، اما مقامات در این ماجرا دخیل نیستند.

پیش از این، یک حمله سایبری به بزرگترین شرکت بین‌المللی تولید گوشت (JBS Food) منجر به تعطیلی موقت تمام کارخانه‌های تولید گوشت گاو در آمریکا شده بود. در حال حاضر کارخانه‌ها به تدریج به حالت عادی بر می‌گردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =