"چشم سوم" برای زامبی‌های گوشی هوشمند

اعتیاد به گوشی هوشمند در بعضی آدم‌ها به حدی است که آنها را به زامبی‌هایی تبدیل کرده که به غیر گوشی‌شان چیزی را نمی‌بینند و معمولا در خیابان‌ها درون چاله و گودال می‌افتند یا با موانع برخورد می‌کنند. حال یک طراح در کره جنوبی روش طعنه‌آمیزی برای این افراد ابداع کرده؛ چشم سوم.

به گزارش گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ یک طراح صنعتی ۲۸ ساله از کره جنوبی، برای اینکه مردم شدت اعتیاد به گوشی هوشمند خود را تشخیص دهند، یک راه‌حل طعنه‌آمیز طراحی کرده و آن چشم روباتیکی است که به پیشانی فرد بسته می‌شود و به او امکان می‌دهد در حین راه رفتن بدون آسیب، گوشی‌اش را پیوسته چک کند.

پائنگ مین-ووک نام چشم روباتیک خود را «چشم سوم» گذاشته و می‌گوید: این چشم به زامبی‌های تلفن هوشمند کمک می‌کند که در حالی که روی صفحه نمایش گوشی‌شان تمرکز دارند، به داخل چاله و گودال نیفتند. وی امیدوار است که با این کار باعث شود مردم شدت اعتیاد به گوشی خود را تشخیص دهند و یک بازنگری روی خود انجام دهند.

این دستگاه به شکلی طراحی شده که زمانی که سر کاربر برای چک کردن تلفنش پایین است، شروع به کار می‌کند و به عنوان یک چشم اضافی، هر مانعی را در فاصله یک تا دو متری‌اش تشخصی می‌دهد و به کاربر هشدار می‌دهد که با آن برخورد نکند. چشم سوم از سنسور ژیروسکوپ برای اندازه‌گیری زاویه گردن کاربر و حسگر اولتراسونیک برای محاسبه فاصله بین چشم رباتیک و موانع استفاده می‌کند. این سنسورها هر دو به یک میکروکنترلر تک برد منبع باز با یک باتری متصل هستند.

پائنگ می‌گوید: از آنجا که نمی‌توانیم چشم خود را از تلفن‌های هوشمند برداریم، پس در آینده‌ای نزدیک به یک چشم اضافی نیاز پیدا خواهیم کرد.

پائنگ دانشجوی کارشناسی ارشد در زمینه طراحی نوآوری از کالج سلطنتی هنر و کالج امپریال لندن است و معتقد است به دلیل اینکه این روزها بسیاری از جوانان هنگام استفاده از تلفن همراه تصادف یا با موانع برخورد می‌کنند، این ابزار بسیار کاربردی خواهد بود.

کدام کشورها بیشتر معتادان به گوشی را دارند؟

براساس آمار مرکز تحقیقات «استاتیستا»، برزیل، چین، آمریکا، ایتالیا، اسپانیا، کره جنوبی، کانادا،‌ انگلستان، آلمان، فرانسه ۱۰ کشوری هستند که بیشترین تعداد معتاد به گوشی هوشمند را در خود جا داده‌اند. برزیل و چین و آمریکا سال‌هاست که در این زمینه صدرنشین هستند و به قول کارشناسان، بیشترین زامبی‌های گوشی هوشمند روی کره خاکی را دارند.

کد خبر: 1098236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =