ثبت ۳ زلزله بزرگتر از ۴ ریشتر در ۳ استان در یک هفته اخیر

در هفته گذشته علاوه بر ادامه دار بودن پسلرزه‌های زلزله‌های ۵.۹ بندر گناوه استان بوشهر و شوقان استان خراسان شمالی، راور استان کرمان زلزله ۴.۶ را تجربه کرد ضمن آنکه در پرندک استان مرکزی زلزله ۳.۱ رخ داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ 

در هفته گذشته همچنین،منطقه شوقان استان خراسان شمالی و شهرستان راور استان کرمان زلزله‌ای با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۴.۶ لرزیدند و در بندر گناوه استان بوشهر زلزله ای به بزرگای ۴ ریشتر رخ داد.

علاوه بر آن در منطقه امام حسن استان بوشهر و شهرستان طبس استان خراسان جنوبی زمین‌لرزه‌هایی به بزرگای ۳.۶ ریشتر و در سالند استان خوزستان زلزله ۳.۵ و در منطقه ریوش استان خراسان رضوی زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ ریشتر به ثبت رسید.

جزئیات زمین‌لرزه‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۸ خرداد

در بندر گناوه استان بوشهر زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۱ ریشتر در عمق ۸ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۱۲ کیلومتری بندر گناوه، ۲۱ کیلومتری بندر ریگ و ۳۶ کیلومتری منطقه امام حسن این استان بوده است. دو زلزله ۳.۱ در عمق ۷ کیلومتری، ۳.۴ در عمق ۱۲ کیلومتری از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

در قصرشیرین استان کرمانشاه زلزله 2.7 ریشتری و در منطقه کمه استان اصفهان زلزله ۲.۸ به ثبت رسید.

یکشنبه ۹ خرداد

در شوقان استان خراسان شمالی زلزله‌ای به بزرگای ۴.۶ ریشتر در عمق ۷ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۱۷ کیلومتری شوقان،۲۳ کیلومتری سنخواست و ۲۵ کیلومتری قاضی این استان گزارش شد. همچنین وقوع زلزله ۳ ریشتری در عمق ۱۲ کیلومتری زمین ، و زلزله ۳.۵ ریشتری در عمق ۶ کیلومتری زمین از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

در منطقه سنخواست استان خراسان شمالی زلزله ۲.۷ ریشتری، در منطقه امام حسن استان بوشهر زلزله ۲.۸ریشتری، در شهرستان مسجد سلیمان زلزله ۲.۵ ریشتری، در انبارالوم استان گلستان زلزله ۲.۹ ریشتری و در منطقه کنگاور استان کرمانشاه زلزله ۲.۸ ریشتری به ثبت رسید.

بندر گناوه استان بوشهر نیز در این روز زلزله ای به بزرگای ۴ در عمق ۹ کیلومتری را تجربه کرد.

همچنین منطقه پهله استان ایلام زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ ریشتر در عمق ۱۲ کیلومتری زمین را تجربه کرد که کانون آن در ۳۱ کیلومتری پهله و ۵۳ کیلومتری دهلران این استان گزارش شد. وقوع زلزله ۲.۵ ریشتری از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

دوشنبه ۱۰ خرداد

در دانسفهان استان قزوین زلزله ۲.۵ ریشتری رخ داد و در منطقه جیرنده استان گیلان زلزله ۲.۸،در سرخه استان سمنان زلزله ۲.۵، در شوئیسه استان کردستان زلزله ۲.۶، در بندرگناوه استان بوشهر زلزله ۲.۷ و در منطقه شوقان استان خراسان شمالی زلزله ۲.۸ به ثبت رسید.

در سالند استان خوزستان بعد از زلزله ۲.۸، زمین‌لرزه دیگری با بزرگای ۳.۵ در عمق ۷ کیلومتری زمین رخ داد و کانون آن در ۱۲ کیلومتری سالند، ۳۷ کیلومتری گتوند و ۳۸ کیلومتری دزفول این استان گزارش شد.

در این روز همچنین، منطقه هجدک استان کرمان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ ریشتر در عمق ۱۴ کیلومتری زمین لرزید و کانون آن در ۲۳ کیلومتری هجدک، ۳۳ کیلومتری چترود و ۴۱ کیلومتری کاظم آباد این استان بوده است.

جندق استان اصفهان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۸ کیلومتری زمین را تجربه کرد و کانون آن در ۸۲ کیلومتری جندق، ۱۰۸ کیلومتری چوپانان و ۱۱۵ کیلومتری انارک این استان بوده است.

سه شنبه ۱۱ خرداد

در بندر گناوه زلزله ۲.۸ ریشتر، درمنطقه زرین رود استان زنجان زلزله ۲.۸ ریشتر، در سنخواست استان خراسان شمالی زلزله ۲.۹ ریشتر، در شوئیسه استان کردستان زلزله ۲.۵ ریشتر و در بهاباد استان یزد زلزله ۲.۷ ریشتر به ثبت رسید.

منطقه امام حسن استان بوشهر نیز زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۶ در عمق ۸ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۳۵ کیلومتری امام حسن،۴۲ کیلومتری بندر دیلم و ۴۵ کیلومتری بندر گناوه بوده است.

طبس استان خراسان جنوبی با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶ ریشتر در عمق ۸ کیلومتری زمین لرزید که کانون آن در ۵ کیلومتری طبس،۴۳ کیلومتری ارسک و ۵۴ کیلومتری بشرویه این استان گزارش شد.

در پرندک استان مرکزی نیز زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ ریشتر در عمق ۹ کیلومتری زمین رخ داد و کانون آن در ۱۹ کیلومتری پرندک استان مرکزی و ۲۰ کیلومتری رباط کریم و ۲۳ کیلومتری وحیدیه استان تهران بوده است.

چهارشنبه ۱۲ خرداد

در این روز، در بندر گناوه استان بوشهر زلزله ۲.۹ ریشتری و در گیوی استان اردبیل زلزله ۲.۵ ریشتری رخ داد.

راور استان کرمان نیز با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۴.۶ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین لرزید و کانون آن در ۳۳ کیلومتری راور، ۶۱ کیلومتری هجدک و ۷۳ کیلومتری خانوک این استان گزارش شد. وقوع زلزله ۳.۹ ریشتری در عمق ۲۰ کیلومتری زمین از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه بوده است.

ریوش استان خراسان رضوی زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین را تجربه کرد و کانون آن در ۲۳ کیلومتری ریوش، ۴۳ کیلومتری خلیل اباد و ۴۷ کیلومتری کاشمر این استان گزارش شد.

پنج شنبه ۱۳ خرداد

در راور استان کرمان زلزله ۲.۹ریشتری،در سرجنگل استان سیستان و بلوچستان دو زلزله ۲.۸ ریشتری،در رباط قره بیل استان خراسان شمالی زلزله ۲.۵ ریشتری،در ازگله استان کرمانشاه زلزله ۲.۶ ریشتری به ثبت رسید.

در دوگنبدان استان کهگیلویه و بویراحمد زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶ ریشتر در عمق ۲۰ کیلومتری زمین رخ داد و کانون آن در یک کیلومتری دوگنبدان، ۳۶ کیلومتری باشت و ۴۳ کیلومتری چرام این استان گزارش شد.

در این روز همچنین منطقه شوقان استان خراسان شمالی زلزله‌ای به بزرگای ۳ ریشتر را تجربه کرد که عمق آن در ۱۰ کیلومتری زمین و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در۱۸ کیلومتری شوقان،۲۴ کیلومتری سنخواست و ۲۵ کیلومتری قاضی این استان به ثبت رسید.

جمعه ۱۴ خرداد

در سنخواست استان خراسان شمالی زلزله ۲.۵ ریشتر و در منطقه امام حسن استان بوشهر زلزله ۲.۸ ریشتر رخ داد.

در بندر گناوه استان بوشهر بعد از زلزله ۲.۷ ریشتری، زمین‌لرزه دیگر به بزرگای ۳.۳ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به ثبت رسید. وقوع زلزله ۳.۲ ریشتری در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و زلزله ۳.۲ ریشتری در عمق ۱۰ کیلومتری زمین از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =