تیم فوتبال ایران چگونه باید به بحرین ضربه بزند؟

کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به نقاط ضعف و قوت تیم ملی بحرین گفت که با استفاده از نقاط ضعف حریف می‌توان به میزبان ضربه زد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز،مرتضی محصص؛ کارشناس فوتبال در گفت‌وگویی در خصوص دیدار فردا شب تیم ملی فوتبال ایران مقابل بحرین در مرحله انتخابی جام جهانی 2022 قطر اظهار داشت: فیلم سه بازی گذشته تیم ملی بحرین را دیدم و به این نتیجه رسیدم این تیم بیش از اینکه یک تیم ملی باشد، متشکل از یک تیم باشگاهی است. نفرات حاضر در این تیم بیشتر کنار هم بودند و فرصت بازی زیادی داشتند و این موضوع کار را برای سرمربی پرتغالی این تیم راحت خواهد کرد تا تفکرات تاکتیکی را به آنها گوشزد کند.

کارشناس فوتبال کشورمان تصریح کرد: از نظر فوتبالی تیم ملی بحرین از سبک و انضباط تاکتیکی بالایی برخوردار است. آنها با سیستم 3-3-4 فوتبال بازی می‌کنند که در حمله و دفاع این سیستم تغییر می‌کند. در زمان حمله با شش بازیکن به دروازه حریف یورش می‌برند و در کار دفاعی هم با هفت نفر در محوطه جریمه خود حضور دارند. در این سیستم مثلث خوبی در وسط زمین این تیم شکل می‌گیرد که این مثلث در سیستم بحرین نقش بسیار تعیین کننده‌ای دارند. همچنین سه بازیکن خط میانی این تیم که یکی از آنها به نام علی حرم است، خط قدرت بحرین هستند در حمله و دفاع کمک زیادی به تیم می‌کنند.

محصص با بیان اینکه مدافعان تیم ملی ایران باید خیلی مراقب مهاجم زهردار بحرین باشند، گفت: سرمربی تیم بحرین به خوبی دفاع چهار نفره خود را تعلیم داده و بازخوانی خوبی از مهاجمان حریف دارند. حرکات‌شان منظم است و حمله این تیم از خط دفاعی شروع می‌شود و رو به جلو بازی می‌کند. در خط حمله بحرین هم احتمالاً مهاجم  شماره 13 این تیم به نام (محمد ال دورمی) بازی خواهد کرد که بازیکنی بسیار خطرناک است و مدافعان تیم ملی ایران باید خیلی مراقب این مهاجم تیزهوش باشند.

وی در خصوص نقاط ضعف تیم ملی بحرین یادآور شد: نقطه ضعف تیم بحرین دفاع چپ این تیم است که هنوز معلوم نیست چه کسی در این پست بازی خواهد کرد. آنها در دفاع راست بازیکن خوبی به نام احمد موسی دارند، اما در دفاع چپ دچار مشکل است و سعی می‌کنند در نیمه زمین و یک سوم میانی حریف دفاع کنند تا تیم ما تحت فشار قرار دهند.

محصص در پاسخ به این سؤال که استراتژی تیم ملی ایران مقابل بحرین  چه باید باشد، به تسنیم گفت: تیم ملی براساس آنالیزی که از حریف داشته باید از سمت راست خود و چپ تیم بحرین نفوذ زیادی کند. این منطقه پاشنه آشیل بحرینی‌هاست و شاگردان اسکووچیچ باید حملات زیادی از این سمت داشته باشند.

 تیم ملی ایران از ساعت 21 فردا (دوشنبه) در ادامه مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 برابر بحرین قرار می‌گیرد.

کد خبر: 1098333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =