ترامپ: ایران دوباره دارد از ما پول می‌گیرد

دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا با اشاره به پول‌های ایران که پس از توافق هسته‌ای در دولت باراک اوباما آزاد شد، گفت: آنها یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون به علاوه ۱۵۰ میلیون دلارپول نقد از ما گرفتند و حالا دوباره پول می‌خواهند. آنها هرگز از من پول نمی‌خواستند. این واقعا ناراحت کننده و باورنکردنی است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا روز گذشته در بخشی از یک سخنرانی در گردهم آیی جمهوری خواهان ایالت کارولینای شمالی که از شبکه اِی. بی. سی پخش شد، ادعایش درباره توافق با ایران را تکرار کرده و گفت: اگر من رئیس جمهور بودم ظرف هفته با آنها توافق می‌کردم. من با آنها یک توافق عالی می‌کردم. اما حالا ایرانی‌ها باز هم از آمریکا پول می خواهند. یادتان می آید؟ آنها باز هم دارند از ما پول می‌گیرند. 

ترامپ در ادامه با اشاره به پول‌های ایران که پس از توافق هسته‌ای در دولت باراک اوباما آزاد شد، گفت: آنها یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون به علاوه ۱۵۰ میلیون دلارپول نقد از ما گرفتند و حالا دوباره پول می‌خواهند. آنها هرگز از من پول نمی‌خواستند. این واقعا ناراحت کننده و باورنکردنی است.

ترامپ در سال ۲۰۱۸ با ادعای ناقص بودن توافق هسته‌ای آمریکا را به طور یک جانبه از توافق هسته ای خارج کرد و ضمن بازگردانی تحریم‌های قبلی که تحت توافق لغو شده بودند، تحریم های جدیدی نیز علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کرد. 

ترامپ حاضر به متوقف کردن جنگ اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران نبود و پس از آن خواهان مذاکره بود و بارها مدعی شد می تواند به توافقی زودهنگام با ایران دست می‌یابد. 

جمهوری اسلامی ایران نیز در همان زمان اعلام می‌کرد که با دولت ترامپ مذاکره نمی‌کند بلکه در صورت بازگشت بی قید و شرط آمریکا به برجام و لغو تحریم‌ها، صرفا در چارچوب برجام (توافق هسته‌ای) حاضر به تعامل خواهد بود. 

کد خبر: 1098350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =