واکنش فعالان دانشجویی توییتر به انتخابات ریاست جمهوری

فعالان جریان دانشجویی همانند سایر اقشار مختلف مردمی و فعالان رسانه‌ای اقدام به انتشار نظرات خود درباره انتخابات ریاست جمهوری در شبکه‌های اجتماعی کردند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، شاید بتوان گفت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یکی از مهمترین موضوعات کشور باشد که قشرهای مختلف جامعه را درگیر اخبار و حواشی آن می‌کند. در این راستا نیز برگزاری سیزدهمین دوره ریاست جمهوری از ماه‌های پیش به موضوعی بحث برانگیز در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است و  افراد تلاش دارند تا در قالب پست یا توییت نظرات یا حتی انتقادات و اعتراضات خود را اعلام کنند.

فعالان جریان دانشجویی نیز همانند سایر اقشار مردمی یا فعالان حوزه رسانه در میان اظهار نظرهای متفاوت، درباره انتخابات ریاست جمهوری، میزان مشارکت مردمی، برنامه‌ها و مواضع کاندیداها، نظرات خود را در شبکه‌های اجتماعی از جمله  توییتر منتشر می‌کنند. هشتگ‌هایی مانند انتخابات، انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات 1400 هفته‌هاست که در توییتر توسط دانشجویان استفاده می‌شود.

از سوی دیگر در حال حاضر جریان دانشجویی در وضعیتی قرار دارد که به غیر از برنامه ریزی برای انتخابات پیش رو، باید برای متقاعد کردن دانشجویان برای شرکت در فعالیت‌های دانشجویی با محوریت انتخابات یا مشارکت در انتخابات برنامه داشته باشد و بتوانند سایر دانشجویان را ترغیب کنند. همچنین بیماری کرونا و تعطیلی دانشگاه‌های یکی از بزرگترین چالش‌های دانشجویان برای فعالیت در انتخابات ۱۴۰۰ است. این معضل باعث شده تا دانشجویان بیشتر از انتخابات گذشته در شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشته باشند.

توحید تقی‌زاده دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره انتخاب درست توسط مردم، در توییتی عنوان کرد: مردم با انتخاب درست خود می‌توانند قطار کشور را در ایستگاه سیزدهم انتخابات به ریل کارآمدری هدایت نمایند.

محمد زادمهر دبیر سابق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به دور اول مناظرات کاندیدا با تاکید بر کناره‌گیری برخی از کاندیدا به نفع کاندیدای هم حزبی خود، نوشت: صحبت‌ها و برنامه‌های نامزدهای جبهه انقلاب قوی و هدفمند بود. ان شاالله بعد از پایان 2 مناظره دیگر با کناره‌گیری درست و منطقی، شاهد یک پیروزی شیرین برای جبهه انقلاب باشیم.

سجاد صدیقی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در توییتی بیان کرد که در جامه مومنین، دعوا بر سر اولویت‌هاست. آیا خصوصی سازی دو تیم فوتبال، اولویت است؟  آموزش و پرورش مظلوم...

امیرحسین ثابتی فعال سابق بسیج دانشجویی با اشاره به استفاده از ظرفیت نیروهای جوان در مسئولیت‌های مختلف بیان کرد: باید تلاش کرد تا پیروز  انتخابات فردی از جبهه انقلاب باشد اما؛ آنچه در دراز مدت از نتیجه انتخابات هم مهمتر است غنی سازی محتوایی نیروهای انقلاب با استفاده از فرصت انتخابات است. اگر در همین فرصت، چند ده هزار نیروی جوان و انقلابی غنی شوند، اتفاقات بزرگی در پیش خواهد بود.

محمد مهدی سوری دبیر اتحادیه مجمع  اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ضمن اعلام حمایت از کاندیدای خاص در انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: قاضی‌زاده آنچنان با تسلط به قانون و برنامه‌هایش و بدون ذره‌ای حاشیه به تحول در ساختارهای مدیریتی می‌پردازد که با خیال راحت و افتخار فریاد میزنم سهم خواهان و انقلابیون دروغین هر منتخبی جز وی رو سیاهی تان را در برابر امامین انقلاب رقم خواهد زد.

محمد حسین صبوری دبیر اسبق اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی در توییتی نوشت: رای آوری در هیچ نص شرعی دین، امام خمینی و رهبر انقلاب نبوده و ساخته عق معاش سیاست مداران است.

عباس قبیتی دانشجوی دکتری حقوق  درباره نبود اجماع کاندیداها در احزاب سیاسی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: دو قطبی سازی بین جلیلی و رئیسی یعنی خودکشی....

دانشجوی سیاست‌زده؛ ممنوع!

رهبر معظم انقلاب در بیانات خود می‌فرمایند که دانشجو و دانشگاه باید سیاسی باشد ولی سیاسی‌کاری در دانشگاه را همواره مذموم شمرده‌اند. ایشان در آذرماه ۱۳۷۸ در این‌باره فرمودند: «عده‌ای مخالف سیاسی بودن دانشجو و هرگونه فعالیت سیاسی وی هستند. در محیط دانشگاه، بعضی‌ها حوصله حرکت ندارند؛ می‌گویند بگذار کارها را بکنیم، درسمان را بخوانیم، زودتر این ورق‌پاره را بگیریم و مثلاً دنبال کاری برویم. این‌ها مشمول بیداری، خیزش و حرکتی که عنوان دانشجویی دارد نیست.»

در نتیجه با توجه به فرمایشات رهبر انقلاب، فعالان جریان دانشجویی در کنار فعالیت‌های سیاسی- انتخاباتی خود باید در نظر داشته باشند که درگیر سیاسی زدگی یا سیاست بازی نشوند چراکه این موضوع مانند سم و آفتی برای این جنبش است. در سال‌های گذشته و انتخابات پیشین کشور شاهد بودیم که برخی از دانشجویان به سمت دعواهای طیف‌های سیاسی حرکت کردند و نتوانستند به درستی نیازهای جامعه دانشگاهی یا مردم را احصا کنند. در نتیجه برای مطالبات مردم و بازگرداندن شور  و امیدواری در کشور کارنامه صد در صد موفقی نداشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =