کانون‌های دانشجویی، فرهنگ گفتمانی در محیط‌ دانشگاه را فعال کنند

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: کانون‌های فرهنگی فرصت مناسبی برای بهره برداری از ذخایر فرهنگی کشور هستند و می‌توانند درونی سازی فرهنگ گفتمانی را در محیط‌های دانشگاهی فعال کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، افتتاحیه نهمین جشنواره ملی رویش(ویژه دستاوردهای کانون‌های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی دانشگاه ها) صبح امروز با حضور غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

محمدهادی عسگری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در بخش دیگر این مراسم با تاکید بر اهمیت موضوع فرهنگ در نظام آموزش عالی اظهارکرد: ما امروز شاهد پیشرفت‌های متعددی در زمینه کانون‌های فرهنگی بوده‌ایم. دانشگاه اجتماعی نمی تواند نسبت به محیط پیرامونی خود بی‌تفاوت باشد و باید با نگاه اجتماعی نسبت به حل مشکلات جامعه اهتمام ویژه داشته باشد.

وی افزود: تولید انسان دانشگاهی یکی‌ از کار ویژه‌های اصلی دانشگاه است که می تواند خردورز و تکنوکرات باشد. این موضوع نیازمند سرمایه گذاری بیش از پیش نهادی مانند دانشگاه است که می‌توانند مسئولیت اجتماعی دانشگاه را به عنوان نهادی اثر گذار، به عرصه ظهور و بروز برساند.

عسگری ادامه داد: کانون‌های فرهنگی فرصت مناسبی برای بهره برداری از ذخایر فرهنگی کشور هستند و می‌توانند درونی سازی فرهنگ گفتمانی را در محیط های دانشگاهی فعال کنند. کانون‌های فرهنگی‌ امروز می‌توانند به عنوان دستیار دولت، در حل و فصل آسیب های فزهنگی نقش آفرین باشند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: کانون‌های فرهنگی بازوهای ارزشمند و توانایی هستند که در شرایط کرونا توانستند امید را به دانشگاه ها برگردانند و مبانی علمی ارزشمند رابه شهروندان منتقل کنند.‌

وی تاکید کرد: امسال به همت معاونان فرهنگی برای اولین بار شاهد برگزاری بیش از ۷۰ رویش دانشگاهی در بسیاری از دانشگاه‌های کشور باشیم.‌ همچنین ۸۶ دانشگاه در این مرحله از جشنواره ملی رویش شرکت کرده‌اند که باعث افتخار برای نظام آموزش عالی کشور است.

عسگری خاطرنشان کرد: امیدواریم کانون‌های فرهنگی بتوانند زمینه را برای شناسایی و کشف استعدادهای دانشجویان ذیل مسئولیت اجتماعی دانشگاه‌ها فراهم کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =