مطالبه حسام نواب صفوی از رئیس جمهور آینده/ برای کارگردان‌ها آزمون ورودی نیاز است

حسام نواب‌صفوی معتقد است همانطور که برای وکلا یا مهندسان آزمونی وجود دارد، برای کارگردان‌ها هم باید آزمون ورودی وجود داشته باشد.

حسام نواب‌صفوی بازیگر سینما و تلویزیوندر گفتگو با خبرنگار فرهنگی ایسکا نیوز درباره لزوم توجه به هنر در دولت آینده عنوان کرد: باید سینما را تبدیل به یک صنعت کنیم و آن را جدی بگیریم چون نقش بسیار مهمی در کشور دارد. بازیگران با سابقه ما می‌توانند در امور مختلف بسیار تاثیرگذار باشند.

وی تصریح کرد: دولت آینده باید هنر را به شکل یک صنعت ببیند نه فقط سینمایی محلی و باید بودجه‌ای را برای رشد آن اختصاص دهد. علاوه بر آن همانطور که برای وکلا یا مهندسان آزمونی وجود دارد، برای کارگردان‌ها هم باید آزمون ورودی وجود داشته باشد.


نواب صفوی با اشاره به مطالبات هنرمندان از دولت آینده اظهار داشت:  در تمام دنیا برای یک هنرمند بازنشستگی وجود دارد زیرا آن‌ها هم ممکن است روزی نتوانند دیگر کار کنند. در دنیا هر هنرمندی که به سن پیری می‌رسد جایگاه و منزلتی پیدا می‌کند اما در اینجا بسیاری از هنرمندان ما در فقر و فلاکت می‌میرند.

این هنرمند کشورمان در پایان تاکید کرد: در دولت آینده نگاه به هنر باید اعتلای بیشتری پیدا کند و هنرمندان امنیت شغلی داشته باشند.

کد خبر: 1098416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =