پیام تسلیت مقامات در پی درگذشت علی اکبر محتشمی‌پور

مقامات در پی صدور پیام هایی جداگانه درگذشت حجت‌الاسلام سید علی اکبر محتشمی‌پور را تسلیت گفتند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه با صدور پیامی، درگذشت حجت‌الاسلام سید علی اکبر محتشمی‌پور را تسلیت گفت.

متن پیام او بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر رحلت حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر محتشمی پور، مبارز و مجاهد نستوه و خستگی ناپذیر انقلاب اسلامی و از یاوران و همراهان باوفای حضرت امام خمینی (قدس سره الشریف) و از دولتمردان و سفرای برجسته نظام جمهوری اسلامی و همکار و دوست عزیزمان در دستگاه دیپلماسی مقارن با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و در ایام سالگرد ارتحال مرشد و مرادش رهبر کبیر انقلاب اسلامی موجب تأثر و تالم اینجانب گردید.

مرحوم محتشمی پور از چهره‌های برجسته و مبارز خستگی ناپذیر در جریان نهضت و انقلاب اسلامی بود که افتخار شاگردی و همراهی با حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی داشت و رنج زندان و تبعید از سوی رژیم ستمشاهی از ایران عزیز را به جان خرید و همچنین نقش برجسته‌ای در شکل گیری شجره طیبه مقاومت اسلامی در لبنان و حمایت از آرمان مقدس فلسطین و قدس شریف داشت. حضور فعال و بی بدیل ایشان در عرصه دیپلماسی کشور به خصوص در جبهه مقاومت و مبارزه علیه رژیم غاصب صهیونیستی ماندگار است که در این راه تا مرز شهادت از سوی تروریست‌های صهیونیست پیش رفت و به مقام جانبازی نائل آمد.

اینجانب ضایعه فقدان آن مجاهد نستوه و فرزانه را به خاندان محترم محتشمی پور، دوستان و یاران ایشان در ایران اسلامی و جبهه مقاومت تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند رحیم برای ایشان صبر جمیل و اجر جزیل و برای روح آن مجاهد فی سبیل الله غفران و رحمت واسعه الهی و همنشینی با جدش حضرت سید الشهدا (ع) مسئلت می‌نمایم.

حجت الاسلام سید علی‌اکبر محتشمی‌پور وزیر پیشین کشور بر اثر ابتلا به کرونا صبح امروز (دوشنبه) در ۷۵ سالگی در بیمارستان خاتم‌الانبیای تهران درگذشت.

او عضویت در شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز، دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از قدس و حمایت از حقوق مردم فلسطین و نماینده مردم در دوره‌های سوم و ششم مجلس شورای اسلامی را در کارنامه کاری خود داشت».

پیام تسلیت سیدحسن خمینی

بسمه تعالی

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت مجاهد خستگی ناپذیر مرحوم حجه الاسلام و المسلمین سید علی اکبر محتشمی پور طاب ثراه موجب غم و اندوه فراوان شد.

این برادر عزیز عمر خود را وقف خدمت به دین مبین و امام بزرگوار و آرمان های انقلاب اسلامی کرد و در این راه لحظه ای از پای ننشست. نه شماتت های بدخواهان و نه آزار ها و دشنام ها و نه ترور و تبعید او را از آنچه صحیح می پنداشت بازنداشت.

از حضور در کنار امام در نجف و نوفل لوشاتو تا افتخار جانبازی در سوریه و خدمت در وزارت کشور و مجلس، از همت بلند در تأسیس حزب الله لبنان تا ایستادگی بر حقوق مردم ایران همه و همه نمونه های روشنی از اقدامات آن مرحوم است.

بی شک نام مجاهد عزیز سید علی اکبر محتشمی همیشه در زمره یاران راستین امام خمینی در تاریخ انقلاب اسلامی خواهد درخشید.

پیام تسلیت سید ابراهیم رئیسی

سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه درگذشت سید علی‌اکبر محتشمی‌پور را تسلیت گفت. وی در پیامی عنوان کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی‌اکبر محتشمی‌پوراز یاران قدیمی نهضت امام بزرگوار موجب تأسف و تأثر اینجانب گردید.

آن مرحوم از مجاهدان راه آزادی قدس شریف و از پیشگامان مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی بود و در این راه به افتخار جانبازی نیز نائل آمد.

خدمات ایشان در دوران تصدی سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه، وزارت کشور و نمایندگی مجلس ان‌شاءالله ذخیره‌ای نیکو برای وی خواهد بود.

ضمن تسلیت به بازماندگان و خاندان محتشمی پور که از پیشگامان نهضت حضرت امام(ره) به شمار می‌روند، از خداوند متعال برای آن مرحوم، رحمت و مغفرت و حشر با شهدای راه پر افتخار مقاومت و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت می‌نمایم.

سیّدابراهیم رئیسی

شمخانی درگذشت «علی اکبر محتشمی‌پور» را تسلیت گفت

دبیر شورای عالی امنیت ملی با صدور پیامی درگذشت حجت الاسلام «سید علی اکبر محتشمی پور» را تسلیت گفت.

دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی به مناسبت درگذشت حجت الاسلام سید علی اکبر محتشمی پور پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ارتحال جانسوز دوست و همکار قدیمی، مبارز خستگی ناپذیر و یار با وفای امام خمینی (ره)، حجت الاسلام و المسلمین حاج سید علی اکبر محتشمی پور که از پیشتازان مقاومت و جانبازان سرافراز راه آزادی قدس شریف بود، موجب تالم و تاسف شدید گردید.

اینجانب رحلت این عالم مجاهد را به همه یاران و همراهان به ویژه خاندان معزز محتشمی پور تسلیت می‌گویم و از درگاه ربوبی رحمت واسعه الهی و علو درجات و برای بازماندگان محترم صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.

علی شمخانی

رئیس مجلس درگذشت حجت الاسلام محتشمی پور را تسلیت گفت

رئیس مجلس در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام سیدعلی‌اکبر محتشمی‌پور را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام سیدعلی‌اکبر محتشمی‌پور را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت محمدباقر قالیباف به شرح زیر است:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

إِنَّا للّه و إِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ

درگذشت مجاهد انقلابی و جانباز سرافراز حجت‌الاسلام و المسلمین‌ سید علی‌اکبر محتشمی‌پور، نماینده ادوار سوم و ششم مجلس شورای اسلامی موجب تاسف و تاثر گردید.

ایشان چهره‌ای خدمتگزار در عرصه‌های انقلاب و نظام بودند و در مسئولیتهای متعدد طی سالها خدمات شایانی را به ملت عرضه داشتند.

ضمن عرض تسلیت فقدان این روحانی گرانقدر به خانواده محترم‌، دوستان و سایر بستگان، برای آن مرحوم رحمت و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

محمدباقر قالیباف

رئیس مجلس شورای اسلامی

انتهای پیام/

کد خبر: 1098417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =