کاندیداها برنامه‌های خود را در زمینه «علوم پایه» اعلام کنند

بسیج دانشجویی علوم پایه در برخی از دانشگاه‌های کشور خواستار ارائه برنامه ای شفاف در زمینه علوم پایه از سوی نامزدهای ریاست جمهوری شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، بسیج دانشجویی علوم پایه چندین دانشگاه در نامه‌ای به نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، خواستار ارائه برنامه‌ای شفاف درباره علوم پایه و توجه دولتمردان به آن شدند.

به بخش ابتدایی این نامه آمده است: به استحضار می رساند نظر به اینکه در منویات رهبر معظم انقلاب به ویژه بیانیه راهگشای گام دوم مکرراً مسئله دانش، دانش اندوزی و دانش افزایی مطرح گشته است و ایضاً سخنانی که معظم له پیرامون ارائه برنامه مدون و منسجم از سوی داوطلبین کسب این جایگاه خطیر مبذول داشته اند.

در این نامه مطرح شده است: ما به عنوان جمعی از دانشجویان دغدغه مند در گرایش های علوم پایه که حقا به منزله خشت اول و بن مایه تمام فعالیت های دانش بنیان و فن آور محسوب می شوند، که به گفته رهبر معظم انقلاب: «علوم پایه مثل آن ذخیره شما است در بانک که پشتوانه زندگی شما است؛ علوم کاربردی مثل آن پولی است که در جیبتان می‌گذارید، خرج می‌کنید، لازم است؛ علوم کاربردی را نمی شود از قلم انداخت، باید به آن اهمیت داد لکن اساس کار، علوم پایه است. گفته شده است از قول دانشمندان متخصص و وارد که ما هم از آن ها باید یاد بگیریم، یعنی بنده از آنها باید یاد بگیرم که اگر علوم پایه نباشد، علوم کاربردی هم به جایی نخواهد رسید.» صلاح را بر آن دیدیم تا با نگارش این رقعه بابی نوین در دفتر مطالبات دانشجویی گشوده باشیم. ابتدائاً این گله جامعه دانشجوهای علوم پایه است که حضرت عالی در مورد علوم پایه برنامه روشنی ارائه نفرمودید.

در این نامه درباره درخواست دانشجویان از کاندیداهای ریاست جمهوری آمده است: در اولین زمان ممکن برنامه خود را در گفتگوها و مناظرات و نشست‌های انتخاباتی آتی تبیین فرمایید. همچنین در راستای شفاف سازی شیوه و منش دولت آینده درخواست می‌شود که برنامه مکتوب خود را منتشر کرده تا جامعه علمی و نخبگانی کشور از راهبردهای آینده دولت شما در زمینه علوم پایه مطلع شوند. در نهایت درخواست داریم نماینده ای آگاه و مطلع به وضعیت رشته‌های علوم پایه در ایران، معضلات همراه و شرکت های دانش بنیان و نهایتاً سلسله اقداماتی که حضرت عالی بنا دارید ان شاالله با تصدی جایگاه ریاست جمهوری و خادمیت مردم در جهت حل و فصل آنها به مرحله اجرا بگذارید را به منظور تحلیل و بررسی در نشست با نمایندگان اقشار دانشجویی معرفی کنید.

در بخش پایانی این نامه خاطرنشان شده است: امیدواریم تا با تجمیع چنین برنامه های تخصصی و حوزه مند، شناخت دانشجویان و جامعه نخبگانی از داوطلبان گرامی و برنامه مدون نمایندگان برای عبور کشور از تنگناها و مشکلات ارتقا یابد و انتخاب اصلاح حادث شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =