هشدار وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به نتانیاهو

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره انفجار اوضاع در حومه مسجدالاقصی به‌دلیل اقدام صهیونیست‌ها برای برگزاری راهپیمایی موسوم به راهپیمایی پرچم به نتانیاهو هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز به نقل از فلسطین الیوم، روز گذشته «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم درباره انفجار اوضاع داخلی در اطراف مسجد الاقصی به‌دلیل احتمال برگزاری راهپیمایی هزاران شهرک‌نشین صهیونیست هشدار داد.

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این زمینه گزارش داد که اشکنازی در پیامی خطاب به نتانیاهو خواستار بحث درباره اوضاع قدس شده است. وی همچنین از نتانیاهو خواست محل «راهپیمایی پرچم» را که هزاران شهرک‌نشین صهیونیست در منطقه باب العامود واقع در مرکز قدس اشغالی در آن شرکت می‌کنند تغییر دهد و یا این راهپیمایی را لغو کند.

پیش از این نیز «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که چنانچه برگزاری «راهپیمایی پرچم» در قدس اشغالی توسط صهیونیست‌ها «نیازمند اعمال تدابیر امنیتی فوق‌العاده و برهم‌زننده نظم عمومی و فرآیندهای دیپلماتیک (آتش‌بس در غزه) باشد»، وی خواستار لغو آن خواهد شد.

گانتس که پس از یک نشست با فرماندهان ارتش و پلیس رژیم صهیونیستی، دادستان‌کل و سایر مقامات بلندپایه امنیتی اسرائیل خواستار لغو این راهپیمایی شده بود، احتمال تشدید تنش‌ها در پی برگزاری این راهپیمایی را یکی از دلایل لغو آن دانست.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که از آغاز جنگی مجدد در نوار غزه و رویارویی با نیروهای مقاومت بیمناک است، می‌گوید که به تمام مقامات حاضر در این نشست ضرورت رفتار مسئولانه و دور از تنش طی هفته جاری را گوشزد کرده است.

مقامات اسرائیلی در مورد برگزاری این راهپیمایی به‌شدت با یکدیگر اختلاف نظر دارند. به‌گفته بسیاری از رسانه‌های اسرائیلی، نتانیاهو و جبهه حامی او تلاش می‌کنند اوضاع در قدس را به هر شیوه‌ای که شده ملتهب کنند تا از این طریق بتوانند بر سر راه تشکیل کابینه تغییر بین «یائیر لاپید» و «نفتالی بنت» کارشکنی کنند و مانع از تشکیل چنین دولتی شوند.

این راهپیمایی قرار بود قبل از جنگ 12روزه غزه برگزار شود اما ساعتی قبل از برگزاری آن مقاومت فلسطین که از قبل به صهیونیست‌ها نسبت به برگزاری آن هشدار داده بود، قدس اشغالی و برخی مناطق اشغالی دیگر را هدف حمله راکتی قرار داد و مانع از برگزاری این راهپیمایی در اطراف مسجد الاقصی شد.

مقاومت فلسطین بار دیگر نسبت به برگزاری این راهپیمایی تحریک‌آمیز در قدس هشدار داده است و ممکن است برگزاری آن به ازسرگیری جنگ و درگیری‌ها در غزه و تشدید تنش در سرتاسر اراضی اشغالی منجر شود.

هدف سازمان‌دهندگان این راهپیمایی که قرار است روز پنج‌شنبه برگزار شود، تأکید بر لزوم پاکسازی علیه شهروندان فلسطینی ساکن در قدس اشغالی است؛ امری که با واکنش شدید و مخالف جنبش مقاومت اسلامی فلسطین و دعوت این جنبش از هموطنان فلسطینی برای مقابله با اشغالگران در کرانه باختری و تحصن در مسجد الاقصی روبه‌رو شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =