پدیده انتخابات ۱۴۰۰ چه کسی است؟

مردم در سال‌های اخیر از مسئولان وعده بسیار شنیده‌اند و دیگر به شعارهای عوام‌فریبانه توجه نمی‌کنند و به گفته مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی کرج پدیده این دوره از انتخابات کاندیدایی است که برنامه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری کمتر از ۱۰ روز دیگر به پایان می‌رسد و با نزدیک شدن به روز رأی‌گیری فضای سیاسی و انتخاباتی کشور داغ‌تر می شود. از مهمترین برنامه های انتخاباتی کشور که تاثیر بسزایی در شور انتخاباتی دارد مناظره‌هاست. مناظراتی که دور اول آن برگزار شد و مانند همیشه با حواشی مختلفی همراه بود.

در همین ارتباط، امیرارسلان احمدی مقدم مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی و پرستاری دانشگاه آزاد کرج در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز، در رابطه با مشکلات اصلی کشور و وعده‌های پوچ دولت فعلی اظهار کرد: مشکلات اصلی کشور معیشت، گرانی، مسکن، تورم و مسائل اقتصادی است که دولت یازدهم و دوازدهم با دادن وعده ۱۰۰ روزه و نشان دادن کلید و شعارهایی همچون «هم باید چرخ زندگی مردم بچرخد و هم چرخ سانتریفیوژها»، اعتماد مردم را به خود جلب کرد.

وی افزود: متاسفانه دولت روحانی با گره زدن مشکلات کشور و راه‌حل آنها به قراردادهای خارجی و به‌ویژه برجام نتوانست به وعده‌های خود عمل کند.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه مشکلات عدیده اقتصادی کشور باعث شده شعار اصلی کاندیداهای این دوره در حوزه اقتصادی باشد عنوان کرد: مردم شعار و وعده زیاد شنیده‌اند؛ کاندیداها بجای تهمت، افترا زدن، خواندن انشا و توهین‌هایی که از پیش آماده کرده‌اند، به ارائه برنامه‌های خود و برون‌رفت از مشکلات فعلی بپردازند.

فعال بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کرج نوع صحبت‌های همتی و مهرعلیزاده دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری را ناصحیح دانست و ادامه داد: در مناظرات باید به ارائه برنامه‌ها و دفاع از عملکرد خود پرداخت؛ در حالی که همتی با مظلوم‌نمایی و تهمت زدن از پاسخ به وضعیت اقتصادی فعلی که از نتایج مدیریت او در بانک مرکزی است طفره رفته و سرباز زد.

دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد کرج ادامه داد: امروز مردم می‌پرسند برنامه‌های نامزدها برای گرانی، تورم، شغل، مسکن، بورس و عدم ثبات قیمت‌ها چیست و کاندیداها در این حوزه‌ها چه راهکاری دارند. و این در حالی است که دیگر شعارهای پوپولیستی و عوام فریبانه جواب نمی‌دهد.

احمدی‌مقدم در پاسخ به پدیده مناظره روز اول با اشاره به اینکه از نگاه مردم پدیده کسی است که برنامه داشته باشد افزود: در بین کاندیداها فردی پدیده است که بدون تخریب و بی تقوایی به ارائه برنامه‌های خود بپردازد و نسبت به عملکرد خود دفاع کند. از بین کاندیداها حجت‌الاسلام رئیسی ، جلیلی و قاضی زاده هاشمی از امتیاز بالایی نسبت به سایرین برخوردار بودند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده پرستاری و دامپزشکی در ادامه از راهبرد اصلاح طلبان برای کسب رأی را استفاده از کلید واژه‌هایی همچون حجاب، آزادی، استادیوم، کنسرت و... دانسته و افزود: 52 درصد رای دهندگان را خانم‌ها تشکیل می‌دهند و این طبیعی است برای جریانی که برنامه‌ای جهت اداره کشور ندارد از این کلیدواژه‌ها و همچنین رقیب هراسی استفاده کند.

وی اضافه کرد: در انتخابات دوره گذشته هم شاهد بودیم این جریان مهمترین راهبردشان برای گرفتن رای استفاده از کلیدواژه‌های خاص و رقیب‌هراسی بود و فردی را که متهم به دیوار کشی میکردند در قوه قضائیه نه تنها دیوار کشی نکرد بلکه دیوارها و موانع را از پیش روی مردم کنار زد.

احمدی‌مقدم در رابطه با اینکه اخیرا اصلاح‌طلبان در شبکه‌های مجازی شروع به تعریف و تمجید از کاندیداهایی چون جلیلی کرده‌اند گفت: برنامه‌های کاندیدای جریان انقلابی که فقط در روز مناظره بیان نشده است؛ بلکه از قبل هم در رسانه های مختلف ارائه شده پس می‌توانیم نتیجه بگیریم که هدف این جریان تایید برنامه‌های کاندیدای انقلابی نیست بلکه هدفشان اختلاف افکنی و تشتت آرا و در نهایت تشویق و تحریک نامزدها جهت ماندن در عرصه رقابت‌هاست تا با چنددستگی آرا بتوانند انتخابات را به دور دوم بکشانند.

احمدی مقدم در پایان بر لزوم مشارکت حداکثری تاکید کرد و ادامه داد: این انقلاب ثمره خون بیش از 230 هزار شهید است و ایران روز به روز با وجود مدیرانی انقلابی و در میدان، قدرتمندتر خواهد شد که همه اینها نیازمند مشارکت بالا و انتخاب درست است و فرد منتخب با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب باید دارای شاخص‌های همچون تقوا، تعهد، فسادستیز، خدمتگزار مردم، راستگو، به جوانان و پیشرفت کشور ایمان داشته و مردمی باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد حسین IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۸
      3 0
      البته نباید از آقای زاکانی و برنامه‌هاشون ساده رد شد مرد مبارزه با فساد
    • محمدی IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
      4 0
      سخنان دانشجوی جوان و انقلابی قابل ستایش و مورد تا'یید است.الله اکبر