سفر نماینده شخصی گوترش به تهران

نماینده ویژه ایران در امور افغانستان در دیدار نماینده شخصی گوترش ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی برای تسهیل و پیشبرد گفت‌وگوهای بین الافغانی، از روند صلح با مالکیت و هدایت افغان‌ها حمایت کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، «ژان آرنو» نماینده شخصی «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان و مسائل منطقه که در راس هیأتی به منظور رایزنی در خصوص مسائل افغانستان به تهران سفر کرده است، با «محمدابراهیم طاهریان فرد» مشاور وزیر امور خارجه و نماینده ویژه در امور افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد. 

در این ملاقات تحولات جاری افغانستان از جمله روند گفت‌وگوها و وضعیت امنیتی در آن کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

طاهریان‌ فرد با اشاره به اینکه صلح و امنیت در افغانستان را به مثابه صلح و امنیت در جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم، از روند صلح با مالکیت و هدایت افغان‌ها حمایت و آمادگی کشورمان برای همکاری در زمینه تسهیل و پیشبرد گفت‌وگوهای بین الافغانی را اعلام و بر لزوم حفاظت از دستاوردهای مردم افغانستان در دو دهه گذشته تاکید کرد. 

طرفین همچنین از افزایش خشونت‌ها در افغانستان طی ماه‌های گذشته ابراز نگرانی کرده و خواهان کاهش خشونت‌ها و جلوگیری از تلفات غیرنظامیان شدند.

گفتنی است «سید رسول موسوی» مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز اخیرا به چند شهر افغانستان سفر کرد. وی در این باره به خبرنگار فارس گفت: با خروج نیروهای اشغالگر از افغانستان یک تحول جدید شکل گرفته که در این تحول باید اعتماد مردم جلب شود، اجماع ملی به میان آید و براساس توافق بین‌الافغانی باشد نه خارجی.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =