متکی: نقد اساسی به حکمرانی دولت فعلی است

سخنگوی شورای وحدت با بیان اینکه نقد اساسی به کشورداری و حکمرانی دولت فعلی وجود دارد گفت: باید برای بسامان کردن کارها و رفع مشکلات، کارگزاران پاکدست قطار کشور را به ریل اصلی بازگردانند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت امروز (دوشنبه 17 خرداد) در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین که علی نیکزاد رئیس شورای هماهنگی ستادهای مردمی آیت‌الله رئیسی در انتخابات 1400 هم حضور داشت، گفت: وضع موجود به هیچ وجه قابل قبول نیست و برای تغییر آن باید کاری اساسی کرد چرا که نقد اساسی به روال کشورداری و حکمرانی دولت فعلی وجود دارد. لذا باید تغییر ریل جدیدی بدهیم که نیازمند لوکوموتیوهای جدیدی برای این قطار است

وی افزود: نقشه راه برای بسامان کردن کارها و انتخاب کارگزاران پاکدست و سلامت که به این راه باور داشته باشند بسیار مهم است.

سخنگوی شورای وحدت تصریح کرد: درباره مواضع اساسی کشور اجماع بین همه جریانات و گروه‌های سیاسی وجود دارد که در حوزه داخلی می‌توان به اقتصاد مقاومتی و در حوزه خارجی به آمریکا اشاره کرد که البته هر روز و هر هفته در داخل کشورمان و در آمریکا مسائلی درباره دو طرف مطرح می‌شود.

متکی گفت: استراتژی آمریکایی‌ها درباره ایران کاملاً مشخص است و آنها اندازه خاصی را برای ایران در نظر گرفته‌اند که البته تفاوتی در نظر جمهوریخواهان و دمکرات‌ها وجود ندارد اما متأسفانه اجماع ملی در داخل کشورمان درباره آمریکا وجود ندارد و هر دولتی نظری متفاوت درباره آنها دارد و حتی دولت اول با دولت دوم یک فرد متفاوت از همدیگر رفتار می‌کنند.

وی تصریح کرد: شورای وحدت می‌کوشد که کارهای سیاسی خود را بعد از انتخابات همچنان دنبال کند به همین دلیل انتخابات کارکردی کوتاه‌مدت برای شورای وحدت است و تلاش د اریم تا در بلندمدت اجماع ملی در موضوعات مختلف به وجود اوریم.

سخنگوی شورای وحدت گفت: هرگاه شورای وحدت اعلام کرد که آقای رئیسی گزینه اول و اصلی در انتخابات ریاست جمهوری است رسانه‌های مختلف اصرار داشتند که بگویند اینچنین نیست اما ما مجدداً می‌گفتم آقای رئیسی گزینه قطعی شورای وحدت است ولی برخی ر سانه‌ها و جریانات می‌گفتند که لاریجانی گزینه اصلی شورای وحدت است.

متکی خاطرنشان کرد: مذاکرات اولیه بین آقای حدادعادل و سروری از طرف شورای ائتلاف یا شورای وحدت درباره انتخابات شوراهای شهر صورت گرفته است که بعداً از طرف آنها دنبال نشد ولی شورای وحدت درباره انتخابات شوراها همچنان موضوع را دنبال می‌کند.

وی عنوان کرد:‌ شورای وحدت پنج ماه است که درباره انتخابات تولید محتوا دارد و حتی کمیته راهبردی این شورا اقدامات بسیار جدی در این باره انجام داده است و چند چالش را استخراج کرده‌ایم که می‌توانم به چالش وضع موجود و راهکارهای برون‌رفت از آن اشاره کنم.

سخنگوی شورای وحدت خاطرنشان کرد: چهار روز پیش به آقای رئیسی گفتیم که کمیته سلامت شورای وحدت 26 سند مختلف را بررسی کرده و 13 محور جدی در این باره استخراج کرده است و این محورها تقدیم وی شده تا در مناظره‌ها و سخنرانی‌ها از آن استفاده کند. همچنین کمیته نفت و گاز ما هم محورهایی را استخراج کرده است.

متکی در پایان گفت: تمامی کمیته‌های استانی و شهرستانی شورای وحدت در خدمت آقای رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری هستند و با توجه به احکامی که آقای نیکزاد به عنوان رئیس شورای هماهنگی ستادهای مردمی آیت‌الله رئیسی به برخی احزاب ملی جریان انقلاب داده‌اند فعالیت سیاسی و انتخاباتی این احزاب به نفع آقای رئیسی فراهم شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =