شکایت از وجود فساد در دانشگاه آزاد اسلامی برای سال ۸۴ است

کاندیدای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: شکایت از وجود فساد در دانشگاه آزاد اسلامی مربوط به سال ۸۴ است و برای دوره کنونی نیست.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست خبری علیرضا زاکانی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در خبرگزاری تسنیم برگزار شد.

 زاکانی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر اینکه چرا در مناظره اول انتخاباتی اسامی افرادی که گرفتار در فساد بودند و وی پرونده آنها را پیگیری کرده بود را اعلام نکردید، گفت: اسم آوردن اشخاص را بنده نادرست و غیراخلاقی می‌دانم. اولین شیوه برگزاری مناظره انتخاباتی خوب نبود؛ مناظره باید حول بیان برنامه‌ها از سوی کاندیداها باشد.

وی ادامه داد: دوستان دیگر سکوت می‌کردند و من مجبور بودم به جای بیان برنامه‌های خودم از اصل حیثیت مردم دفاع کنم و مشکلات مردم را بیان کنم. این موضوع کار را برای خودم هم سخت‌تر می‌کرد که به جای بیان برنامه‌، پاسخ حرف های نادرست را بدهم.

کاندیداهای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه اسم آوردن از اشخاص را نادرست می‌دانم، گفت: به اقتضای مبارزه با فسادی که دنبال کرده‌ام؛ پرونده‌های زیادی در دست من است ولی اسمی  را بیان نکردم و در آینده  هم بیان نخواهم کرد. این موضوع را خط قرمزی برای خودم می‌دانم؛ که در مناظره و برنامه‌ای که به صورت زنده از رسانه پخش می‌شود، اسم کسی را بیاورم.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی با فضاسازی اسم رئیس کنونی دانشگاه آزاد اسلامی را در مورد فساد این دانشگاه مطرح می‌کنند، گفت: این شکایت مربوط به سال ۸۴ است و مربوط به دوره کنونی نیست.

 زاکانی ادامه داد: در سال ۸۴ و ۸۵ تحقیق و تفحصی از نظام آموزش عالی انجام دادیم که بخشی از آن مربوط به تحقیق و تفحص از آزمون دستیاری پزشکی بود و آن زمان مسعود پزشکیان وزیر بهداشت بودند. از سال ۷۷ تا سال ۸۲ سوالات آزمون دستیاری تخصصی پزشکی به فروش می‌رسید  که ما به اسناد آن دست پیدا کردیم و ۲۱ نفر اخراج شدند بیش از ۶۰ نفر دستگیر شدند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی افزود: همان موقع وزارت بهداشت مقاومت کرده و این مسئله را کتمان می‌کرد. یک تحقیق و تفحص هم با همکاری ۱۳ نفر از قوه قضاییه داشتیم که خیلی سنگین بود. مقام معظم رهبری مستقیماً به مرحوم آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی فرمودند که راه را باز کنیم و بعد هم در دیدار با قضات به آنها توصیه کردند که این به نفع شما خواهد بود.

زاکانی خاطرنشان کرد: تحقیق و تفحص دیگر ما از آموزش عالی کشور بود که با سازماندهی ۱۵۰۰ نفر در این تحقیق و تفحص کل دانشگاه‌ها و پژوهشکده های کشور را بررسی کردیم و در این بررسی ۴۹۰ هزار صفحه در قالب ۴۳ گزارش نوشته شد و همه اینها در طول یک سال انجام شد.

وی ادامه داد: در این تحقیق و تفحص به موضوع دانشگاه‌آزاد اسلامی رسیدیم که این دانشگاه و رئیس وقت آن هم بسیار مقاومت کردند. علت به نتیجه نرسیدن این پرونده هم این بود که وی با دادستان وقت تهران تبانی داشت و این تبانی باعث شد که نگذارند ایشان محکوم شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1098554

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =