کمرنگ بودن موضوعات سلامت در برنامه کاندیداها/ وعده‌های عمل نشده عامل کاهش مشارکت در انتخابات

رییس انجمن ژنتیک پزشکی ایران نقش وعده‌های عمل نشده را در کاهش مشارکت مردم در انتخابات مهم ارزیابی و از کم‌رنگ بودن موضوعات سلامت در برنامه کاندیداها انتقاد کرد.

سید محمد اکرمی رییس انجمن علمی ژنتیک پزشکی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز با اشاره به نقش وعده‌های عمل‌نشده در کاهش مشارکت مردم در انتخابات گفت: برای انتخاب رییس دولت سیزدهم 28 خرداد باید پای صندوق‌های رای برویم و مردم تهران باید علاوه بر انتخاب رییس جمهور برای انتخابات شورای شهر، میان‌دوره مجلس و خبرگان هم رای دهند. موضوع مشارکت مردمی در انتخابات به هر دلیل دچار آسیب جدی شده است. نظرسنجی‌ها حدود 40 درصد عدم تمایل مردم برای مشارکت در انتخابات را نشان می‌دهند. مطابق تاکید بزرگان نظام بر شرکت در انتخابات، جمعیت فرهیختگان و نخبگان باید برای افزایش مشارکت مردم تلاش کنند. اگر دلایل این امر را بررسی کنیم به وعده‌های بسیاری می‌رسیم که داده شد اما به آن‌ها عمل نشد و یا می‌توان به انتظاراتی اشاره کرد که در مردم ایجاد شد اما به نتیجه نرسید. علاوه بر آن اخبار متناقضی که اعلام شد نیز در این موضوع موثر بودند. 


او ادامه داد: از طرفی در ابتدا به نظر می‌رسید که کاندیداهای مورد تایید شورای نگهبان بیش از این‌ها باشند اما این موضوع محقق نشد و اخبار متناقضی هم در این جهت اعلام شد که به کاهش مشارکت کمک کرد. امیدوارم از این شرایط عبور کنیم اما اخباری که در این مورد می‌شنویم چندان رضایت‌بخش نیستند.


اکرمی معتقد است که باید میان ایرادات وارد بر عملکرد دولت و مشارکت در انتخابات تفکیک قائل شد. او در این باره عنوان کرد: من برای ترغیب دوستان و آشنایانم به مشارکت در انتخابات تلاش کردم و می‌کنم اما تاکنون چندان موثر واقع نشده است. همچنان که رهبری معظم هم فرمودند هرچه مشارکت بیشتر باشد، نظام ثبات بیشتری پیدا می‌کند و دشمنان ناامیدتر می‌شوند. مشارکت در انتخابات نشان می‌دهد که مردم نظام و کشورشان را دوست دارند و قائل به تفکیک میان ایراداتی که به دولت قبلی دارند و مشارکت در انتخابات هستند. همه ما باید اگر کشورمان را دوست داریم، پای صندوق‌های رای بیاییم و یک‌دیگر را به شرکت در انتخابات تشویق کنیم. 


رییس انجمن ژنتیک پزشکی ایران با گله از کمرنگ بودن موضوعات سلامت در برنامه کاندیداها، اظهار داشت: به عنوان یک فعال حوزه سلامت از اینکه برنامه عمل کاندیداها در مورد مباحث حوزه سلامت بسیار کم است، گله‌مند هستم. در سخنرانی‌ کاندیداها مباحثی مانند مدیریت بحران کرونا، چگونگی کنترل وضعیت دارو و درمان در تحریم و اصلاح اوضاع سلامت چندان پررنگ نیست. اگر جو وزارت بهداشت هم‌گرایانه باشد و در موضوع تعارض منافع اصلاحات جدی انجام شود، شرایط حتما بهبود می‌یابد. در کنار مباحث اقتصادی، موضوعات سلامت اولویت دوم مردم است اما آنچه از کاندیداهای محترم می‌شنویم در حوزه سلامت برنامه‌ها دقیق، شفاف و برنامه‌ریزی شده به ‌نظر نمی‌آید.

کد خبر: 1098558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =