کارگران از دولت بعد چه توقعاتی دارند؟

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران درباره انتظارات قشر کارگری از دولت آینده، توضیحاتی داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمدرضا تاجیک رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران درباره انتظارات جامعه کارگری از دولت آینده اظهار کرد: مطالبات جامعه کارگری در راستای امنیت شغلی است و اگر امنیت شغلی نیروی کار حفظ شود می توان بسیاری از مشکلات آن ها را مرتفع کرد و شاهد افزایش رونق تولید در چرخه اقتصاد بود.

نماینده کارگران ادامه داد: برخی از کارفرمایان گمان می کنند در قراردادهای دائم بازدهی تولید پایین‌تر است اما در قراردادهای موقت کارگر نسبت به آینده و فردای خود دغدغه خاطر داشته و نگران است که شاید ماه آینده تسویه حساب کند و دیگر سرکار نباشد، لذا قراردادهای موقت بزرگترین آسیب را به جامعه کار و تولید می‌زند و انتظار داریم که در دولت آینده به این مساله به طور جدی ورود و موضوع قراردادهای موقت کار را اصلاح نمایند.

عضو کمیته دستمزد کشور با اشاره به اجرای صحیح قانون کار در راستای تامین معیشت و مطالبات کارگران از دولت  تصریح کرد: متاسفانه طی این سال‌ها اجرای صحیح تبصره یک و دو ماده ۴۱ قانون کار را از سوی دولت‌ها شاهد نبودیم و دولت‌ها از اجرای آن شانه خالی کرده اند و اگر به ماده ۴۱ طی این سال‌ها به درستی اجرا می‌شد کارگران مشکل معیشتی نداشتند و در حال حاضر کارگر ۵۰ درصد هزینه زندگی خود را به عنوان دستمزد دریافت می‌کند.

این فعال کارگری ادامه داد: رعایت اصل ۴۳ و ۲۹ قانون اساسی وظیفه تمام دولت‌ها است و تامین کار برای همه آحاد جامعه مانند مسکن، آموزش رایگان و تامین اجتماعی بر عهده دولت‌ها است؛ لذا رئیس جمهور آینده باید نقش حمایتی خود را نسبت به مساله اشتغال، امنیت شغلی، معیشت و مسکن کارگران بیش از پیش نشان بدهد.

وی با اشاره به بحث مستمری‌ها و حقوق بازنشستگان، بیمه بیکاری و پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی توسط دولت افزود: مطالبات هنوز به طور کامل وصول نشده است لذا دولت آینده باید تکلیف پرداخت مطالبات تامین اجتماعی را روشن کند.

وی درباره وعده‌های انتخاباتی کاندیداها تصریح کرد: یک کاندیدا به جای آنکه بگوید فضای مجازی را بهبود می‌بخشد و چقدر یارانه می‌خواهد بدهد یا وضعیت بورس را چطور اصلاح می‌کند باید برنامه‌هایی که برای رونق اشتغال و تولید و حمایت از جامعه کار و تولید دارد را مطرح کند چرا که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند که می‌بایست اشتغال کار جوانان در الویت برنامه‌های دولت آتی باشد.

تاجیک گفت: در چند سال گذشته بیشتر شعارهای سال اقتصادی و بر محور تولید بوده است؛ مقام معظم رهبری نیز نسیت به ضرورت توجه به مباحث رونق تولید و اشتغال و معیشت کارگران و اقتصاد کشور در چند سال گذشته بارها تذکر دادند لذا رئیس جمهور آینده باید طرحی در حمایت از تولید و اشتغال جوانان ارائه دهد و توقع داریم در مناظرات، بیشتر در مورد مباحث اقتصادی، تولیدی و اشتغال جوانان و معیشت کارگران که دغدغه خانواده‌ها است، بحث شود و رویکردها به این سمت و سو باشد.

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران  با بیان اینکه صحبت‌ها و مناظرات کاندیداها باید از حواشی به دور باشد، گفت: در چهار سال آینده باید به جامعه کار و تولید بیشتر توجه کنیم و از رئیس جمهور بعدی توقع داریم که تمرکز خود را روی جامعه کارگری که اکثریت کشور را تشکیل می‌دهند، بگذارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =