زاکانی: برخی دانشگاه‌ها مانند مدرسه اداره می‌شوند

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه دانشگاه را نباید مانند مدرسه اداره کرد، گفت: در حال حاضر برخی دانشگاه‌ها مانند مدرسه اداره می‌شود و فقط عده‌ای می‌آیند؛ آموزش می‌بینند و می‌روند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ حضرت امام خمینی(ره) در همان سال ابتدایی انقلاب و در دیدار با دانشگاهیان، دانشگاه را مبدا تحولات بیان کرده است؛ رهبر معظم انقلاب هم در دیدار اخیر خود با دانشجویان بر لزوم ایجاد تحول در کشور تاکید کردند. شرایط اقتصادی و اجتماعی کنونی لزوم ایجاد یک دگروگونی را در بسیاری از ساختارهای مدیریتی کشور نشان می‌دهد. ایجاد تحول هم به شور و نشاط جوانی نیاز دارد و هم به علم و تخصص که هر 2 را باید در دانشگاه جست‌وجو کرد.

علیرضا زاکانی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در گفت‌گوی اختصاصی خود با ایسکانیوز درباره نقش دانشگاه در برنامه‌های خود، اظهار کرد: دانشگاه مبدا تحول و ساخت کشور است؛ بنده، حوزه و دانشگاه و ظرفیت عظیمی که در این 2 کانون وجود دارد را محور تحول کشور قرار خواهم داد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌های ما در حال حاضر از یک ظرفیت و امکان فوق‌العاده‌ای برخوردارند، بیان کرد: وجود چند ده هزار استاد و بالغ بر 4 میلیون دانشجو ظرفیتی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه دانشگاه را نباید مانند مدرسه اداره کرد، گفت: در حال حاضر برخی دانشگاه‌ها مانند مدرسه اداره می‌شود و فقط عده‌ای می‌آیند؛ آموزش می‌بینند و می‌روند. باید شرایط را به سمتی برد که دانشگاه، اساتید و دانشجویان محور تحول قرار گیرند.

وی با بیان اینکه قریب به 32 سال است خاک دانشگاه را خورده‌ام و درگیر ابعاد مختلف آن بوده‌ام، عنوان کرد: انشالله یک رویکرد جدید و دقیق را برای دانشگاه خواهیم داشت و مدلی هم برای محور تحول قرار دادن دانشگاه دارم که هم تقویت دانشگاه و هم مسئولیت دادن به دانشگاه مورد توجه است.

زاکانی همچنین درباره موضوع فساد دانشگاه آزاد و شکایت وی از رئیس دانشگاه که در مناظره اول انتخاباتی مطرح کرده بود و برخی این فضاسازی را ایجاد کرده‌اند که منظور وی رئیس کنونی دانشگاه آزاد است، بیان کرد: این موضوع را قبل از این هم توضیح داده‌ام که مربوط به 16 سال پیش و سال 84 است و ربطی به الان ندارد.

لازم به ذکر است زاکانی در نشست خبری که روز سه‌شنبه با اصحاب رسانه داشت درباره این موضوع گفته بود: در جریان تحقیق و تفحص از آموزش عالی در سال 84 و 85 به موضوع دانشگاه آزاد هم رسیدگی شد که رئیس وقت دانشگاه هم در مقابل این کار بسیار مقاومت کرد.

وی علت به نتیجه نرسیدن این پرونده را هم تبانی رئیس وقت دانشگاه آزاد با دادستان وقت تهران عنوان کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =