رژیم صهیونیستی قدیمی‌ترین اسیر اردنی را آزاد کرد

رژیم صهیونیستی، امروز «عبدالله نوح ابوجابر» قدیمی‌ترین اسیر اردنی را پس از گذشت 20 سال از اسارتش، آزاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، هیأت امور اسرا و آزادگان  فلسطین، امروز (سه‌شنبه - ۸ ژوئن)، اعلام کرد که مقامات رژیم صهیونیستی لحظاتی پیش «عبدالله نوح ابوجابر» (۴۴ ساله) اسیر اردنی را پس از گذشت ۲۰ سال از اسارتش در زندانهای اسرائیل، آزاد کردند و به مقامات اردنی تحویل دادند.

به نوشته خبرگزاری فلسطینی «معا»، رژیم صهیونیستی، عبدالله ابوجابر از ساکنان اردوگاه «البقعه» در نزدیکی «امان» پایتخت اردن، را به اتهام مقاومت در دوره انتفاضه الاقصی به اسارت گرفته بود و دادگاه این رژیم حکم  حبس ابد (۲۰ ساله) برای او صادر کرده بود.

امروز نیز وی پس از پایان دوره محکومیتش در زندانهای رژیم صهیونیستی به مقامات اردنی تحویل داده شد.، انجمن اسرای فلسطینی در بیانیه ای تصریح کرده بود که خانواده این اسیر اردنی، در طی سالهای اسارت او تنها دوبار توانسته‌اند او را ملاقات کنند و عبدالله طی  سالهای اسارت، پدر، مادر و برادرش را از دست داده است.

وی  در مدت اسارت بارها در اعتراض به حکمش و محرومیت از دیدار با خانواده‌اش دست به اعتصاب غذا زده بود  و طولانی‌ترین اعتصاب غذای او ۷۰ روز بود. ابوجابر یکی از ۲۲ اسیر اردنی در بند رژیم صهیونیستی است که امروز آزاد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =