اذعان دیپلمات‌های اسبق صهیونیست: رژیم اسرائیل آپارتاید است

دو دیپلمات اسبق رژیم صهیونیستی اذعان داشتند که اقدام‌های این رژیم آپارتاید محض بوده و باید جامعه جهانی در این زمینه اقدام قاطع نشان دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، دو سفیر اسبق رژیم صهیونیستی  که در آفریقای جنوبی نیز خدمت می‌کردند، اشغال کرانه باختری توسط رژیم اسرائیل را آپارتاید خواندند.

به گزارش وبگاه «میدل ایست آی» «ایلان باروچ» و «آلون لیل» سفرای سابق رژیم صهیونیستی که از 2000 تا 2001 به عنوان مدیرکل وزارت امور خارجه رژیم اسرائیل  نیز فعالیت میکردند، تاکید کردند که اوضاع در اسرائیل و فلسطین اشغالی  یکی از نابرابری‌های عینی است.

این دو دیپلمات اسبق رژیم اسرائیل گفتند: «بیش از نیم قرن، اسرائیل بر سرزمینهای اشغالی فلسطین حکمرانی کرده و شهرک نشینان اسرائیلی طبق قانون مدنی زندگی می‌کنند در حالی که فلسطینیان تحت قانون نظامی زندگی میکنند .»

این دو دیپلمات با اشاره به شهرکهای سازی‌های غیرقانونی رژیم اسرائیل در کرانه باختری اظهار داشتند :«کرانه باختری امروز از 165 شهرک محاصره شده است یعنی جوامع فلسطینی توسط قلمرو تصرف شده شهرک‌های اسرائیل محاصره شده اند.»

این دو دیپلمات اسبق رژیم صهیونیستی اقدام‌های این رژیم را با دوران تبعیض نژادی در آفریقای جنوبی مقایسه کردند. آنها همچنین هشدار دادند که اشغال اراضی فلسطین موقتی نبوده و تل آویو اراده سیاسی برای پایان دادن به آن ندارد.

این دو دیپلمات اذعان کردند: «زمان آن فرا رسیده که جهان تشخیص دهد آنچه در آفریقای جنوبی دهه‌ها پیش دیدیم در سرزمینهای اشغالی فلسطین نیز اتفاق می‌افتد. وقت آن رسیده که جهان اقدام قاطع دیپلماتیک انجام دهد و در جهت ایجاد آینده‌ای برابر، عزت و امنیت برای فلسطینی‌ها تلاش کند.»

چندی قبل مردم آفریقای جنوبی با تداوم حمایت از اهالی غزه، خواستار تعطیلی سفارت رژیم اشغالگر قدس در شهر «پریتوریا» شدند.  سازمان‌های مدنی در کنار«جنبش جوانان مسلمان وندا» و «شورای جوانان آفریقای جنوبی» راهپیمایی همبستگی با مردم فلسطین را  در شهر «لیمپوپو» برگزار کردند.

 اعضای شورای جوانان آفریقای جنوبی در کنار اعضای جنبش جوانان مسلمان وندا، خواهان خاتمه حمله رژیم اسرائیل به فلسطین شدند و بخش‌هایی از این شهر را به نشانه همبستگی با مردم فلسطین  به رنگ سیاه و سفید درآورده اند. راهپیمایان کشته شدن و آوارگی شهروندان فلسطینی در غزه را با  اقدامات وحشیانه دولت آپارتاید در آفریقای جنوبی دانستند.

یکی از اعضای شورای جوانان آفریقای جنوبی از دولت آفریقای جنوبی خواست تا اقدامی قاطع علیه رژیم اسرائیل انجام دهد.

پیشتر نیز  هزاران  شهروندان آفریقای جنوبی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین تظاهراتی را علیه رژیم صهیونیستی در چند شهر برگزار کردند.  هزاران نفر از شهروندان آفریقای جنوبی با تجمع در مرکز شهر کیپ تاون  و هزاران نفر دیگر با حرکت به سوی پارلمان این کشور شعارهایی در  حمایت از مردم فلسطین سر دادند.

 در این تظاهرات نوه «نلسون ماندلا»، فعال ضد آپارتاید آفریقای جنوبی  نیز حضور داشت و گفت: «خواهان بسته شدن سفارت آفریقای جنوبی در تل آویو هستیم.»

وی از حاضران خواست تا در تجمع 18 ماه مه مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در «پریتوریا» ازدولت بخواهند تا سفارت این رژیم را بسته و به طور کامل بساط این سفارتخانه از آفریقای جنوبی برچیده شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =