۶۱ کشته در انفجار مرکز تحت سیطره «الشباب» در سومالی

رسانه‌های سومالی از کشته شدن ۶۱ عضو گروه تروریستی «الشباب» در نتیجه انفجار یک مرکز تهیه مواد منفجره در جنوب سومالی خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، یک منبع امنیتی عالی‌رتبه سومالی گفت که امروز سه‌شنبه یک انفجار مهیب در شهرک «آلفوتو» تحت سیطره گروه تروریستی الشباب واقع در ۶۵ کیلومتری شهر «قریولی» در منطقه «شبیلی السفلی» رخ داد.

رادیو «صدای ارتش سومالی» به نقل از این منبع افزود که این انفجار در پی منفجر شدن یک خودروی بمب‌گذاری شده در یک ساختمان، رخ داد. عناصر الشباب در این ساختمان دارای ۱۱ اتاق، مواد منفجره و مواد مورد استفاده در بمب‌گذاری‌ها را تهیه می‌کردند.

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، در این انفجار ۶۱ نفر از عناصر الشباب و چند سرکرده آن از جمله «احمد شریف» ملقب به «ابو بلال» دارای تابعیت افغانستانی و مسئول بخش مواد منفجره و آماده‌سازی خودروهای بمب‌گذاری شده، کشته شدند.

گروه تروریستی الشباب از سال ۲۰۰۸ در تلاش برای براندازی دولت مشروع سومالی است و از آن زمان تاکنون عملیات‌های تروریستی زیادی را در موگادیشو و دیگر شهرهای سومالی انجام داده و شمار زیادی از افراد قربانی این حملات شده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =