سیلی شهروند فرانسوی به ماکرون

تصاویر تعرض و سیلی زدن یک شهروند فرانسه بر چهره امانوئل ماکرون رئیس جمهوری این کشور حین بازدید از شهری در جنوب شرقی این کشور که امروز رخ داد، در بسیاری از رسانه های جهان بازتاب گسترده ای یافته است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از تارنمای شبکه فرانسوی فرانس ۲۴؛ شبکه تلویزیونی بی اف ام و رادیو آر ام سی پیرامون این خبر که در رسانه های داخلی فرانسه نیز بازتاب گسترده ای داشت، گفته اند که ۲ تن در ارتباط با این حادثه دستگیر شده اند.

تاکنون هویت این مرد با تیشرت سبز رنگ و ماسک و عینک بر صورت که بر چهره رئیس جمهوری فرانسه سیلی زد و انگیزه های او نامشخص باقی مانده است.

صدای فریاد او در هنگام این اقدام با عبارت "Montjoie Saint Denis" در فیلم های منتشر شده شنیده می شود که شعار جنگی سپاهیان فرانسوی در دوره حکومت سلطنتی در این کشور بوده است.

نیروهای امنیتی محافظ مکرون به سرعت در این ماجرا مداخله کرده، مهاجم را بر زمین انداخته و مکرون را از او دور کردند. این حادثه در هنگام دیدار مکرون با مالکان غذاخوری ها و دانشجویان در منطقه دقوم در جنوب شرقی فرانسه و گفت و گو در باره بازگشت زندگی به حال عادی پس از همه گیری گسترده کووید – ۱۰ در این کشور رخ داده است.

در تصاویر ویدیویی که در شبکه های اجتماعی انتشار یافته، مکرون که پیراهن پوشیده بود، هنگام حرکت به سوی گروهی از شهروندان محلی که پشت موانع فلزی جمع شده بودند، دستش را برای سلام کردن به مهاجم دراز کرد. سپس صدای این مرد شنیده می شود که با فریاد مرگ بر مکرون، بر چهره او سیلی زد.

در پی این حادثه ۲ نیروی امنیتی محافظ مکرون، مرد سبز پوش را مهار کرده و مامور دیگری مکرون را از جمعیت دور کرد. هر چند او بازهم برای چند ثانیه دیگر نزدیک جمعیت باقی ماند و ظاهرا با فردی در پشت موانع فلزی گفت و گو می کرد.

مقام های ریاست جمهوری فرانسه با تائید تلاش برای حمله به مکرون، از اظهارنظر و بیان جزئیات بیشتر خودداری کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =