درخواست دوباره حماس برای آزادی اسرای فلسطینی از عربستان

یکی از رهبران جنبش حماس از مقامات سعودی خواستار آزادی نماینده این جنبش و همه فلسطینی‌های بازداشت شده در عربستان شد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز به نقل از الخلیج الجدید، جنبش مقاومت اسلامی «حماس» درخواست خود را از مقامات سعودی برای آزادی بازداشت‌شدگان فلسطینی ، به ویژه «محمد الخضری» نماینده جنبش حماس که بیش از 80 سال سن دارد و از چندین بیماری رنج می‌برد، اعلام کرد.

« رأفت مرة» رئیس اداره اطلاع رسانی حماس اعلام کرد که جلسه‌ای برای محاکمه بازداشت شدگان فلسطینی در عربستان ، از جمله محمد الخضری روز سه شنبه در عربستان سعودی برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: ادامه بازداشت الخضری و برادرانش بی عدالتی و سوء استفاده از ملت فلسطین، هدف عادلانه آنها و روابط فلسطین و عربستان است.

رافت مره از مقامات سعودی خواست با اتخاذ تصمیمی جسورانه و مسئولانه ورق را برگردانند و فورا به این محاکمه پایان دهند و بازداشت شدگان را که بدون هیچ اتهامی بازداشت شده‌اند را به خانواده های خود بازگردانند.

رئیس اداره اطلاع رسانی حماس تاکید کرد: دکتر الخضری، برادران بازداشت شده وی و خانواده‌های آنها بیش از دو سال است که مورد بی عدالتی و رنج شدید قرار گرفته‌اند و باید به این بی‌عدالتی و رنج خانواده‌ها پایان داد.

در اوایل سال جاری حماس توافق عربستان سعودی و قطر برای از سرگیری روابط دیپلماتیک و بازگشایی مرزها را و پیشرفت در مذاکرات آشتی میان این دو را تبریک گفت. ناظران پیش بینی کردند که این تبریک تنش میان ریاض و جنبش حماس را کاهش می‌دهد و این امر می‌تواند به آزادی بازداشت شدگان فلسطینی و اردنی در عربستان سعودی کمک کند.

جنبش حماس در ماه سپتامبر سال 2019 میلادی از موج بازداشت دهها فلسطینی که برخی از آنها تابعیت اردنی دارند از جمله محمد الخضری و فرزندش هانی خبر داد.

جنبش حماس در بیانیه های پیشین خود اعلام کرده بود که حدود 60 شهروند فلسطینی از جمله الخضری و «هانی» فرزندش در زندان های عربستان هستند.

نکته قابل تامل در خصوص بازداشت شدگان فلسطینی در عربستان سعودی این است که این افراد عمدتاً از حامیان مقاومت بوده‌اند. با این حال، مقامات سعودی با نسبت دادن اتهامات بی‌پایه و اساس به آن‌ها، زمینه بازداشت‌شان را فراهم کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =