مهمترین عوامل افتادگی پوست چیست؟

یک متخصص پوست در مورد عوامل و راهکارهای افتادگی پوست توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد رضوانی متخصص پوست، مو و زیبایی بیان کرد: سلول‌های فیبروبلاست الیاف الاستین و کلاژن می‌سازند که این امر باعث استحکام پوست خواهد شد. این الیاف در سنین بالا کمتر شده و خاصیت ارتجاعی پوست کاهش می‌یابد و در این شرایط پوست نازک و شل شده و به آهستگی به وضعیت اولیه خود بر می‌گردد که به این حالت پیری پوست می‌گویند.

او افزود: یکی از مهم‌ترین و شایع‌ترین دلایل شل شدن پوست، پیری پوست است. وقتی سلول‌های فیبروبلاست که منبع الیاف الاستین هستند پیر می‌شوند و به تدریج کارکرد خودشان را از دست می‌دهند در نتیجه این الیاف در پوست کم می‌شوند و باعث از بین رفتن حالت قوام و خاصیت نگه دارنده پوست می‌شود که به این اتفاق پیری یا افتادن پوست می‌گویند.

او ادامه داد: از دیگر دلایل شل شدن پوست نور آفتاب است. پوست در نواحی تحت تابش افتاب به علت خاصیتی که اشعه فرابنش دارد، الیاف را در هم می‌شکند و باعث ایجاد چروک‌های بیشتری در پوست می‌شود.

او اظهار کرد: تزریق اقرار آمیز حجم‌ها به پوست صورت هم باعث شل شدن و افتادگی پوست می‌شود. وقتی که این چربی‌ها به پوست تزریق می‌شوند پس از گذشت مدتی که از بین می‌روند پوست شل و آویزان می‌شود؛ بنابراین تاکید می کنم که از ایجاد حجم‌های زیاد روی پوست صورت پرهیز کنیم.

راه‌های مقابله با افتادگی پوست

این متخصص پوست، مو و زیبایی گفت: یکی از کارهایی که اثرات مخرب زمینه پیر شدن را کم می‌کند، استفاده از کرم ضد آفتاب است که اثر آفتاب را کم می‌کند. استفاده از میوه جات و سبزیجات به علت مواد آنتی اکسیدانی که دارند در کاهش پیری پوست موثر هستند. مواد آنتی اکسیدانی باعث از بین رفتن مواد اکسید کننده‌ای که رشته‌های DNA پوستی سلولی را تخریب می‌کنند، می‌شود.

رضوانی بیان کرد: مرگ سلولی و افتادگی در پوست صورت کسی که در محیط‌ های پر گرد و غبار و با اکسیژن کمتر زندگی می‌کند، نسبت به کسی که در ناحیه‌ای با اکسیژن مناسب‌تر زندگی می‌کند، بیشتر اتفاق می‌افتد. یکی دیگر از عواملی که باعث مرگ سلولی می‌شود استعمال دخانیات است. پس پرهیز کردن از استعمال دخانیات به روند جوانی و شادابی پوست صورت کمک می‌کند.

او بیان کرد: یکی دیگر از راهای مقابله با افتادگی پوست، استفاده از کرم‌های مغذیی است که چربی از دست رفته پوست را تامین می کنند و مواد مغذی را به پوست بدهند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها کرم‌های ضد آفتاب است.

او افزود: مزوتراپی روشی است که در آن می‌توانیم موادی که برای کمک به احیای سلول لازم است را به پوست تزریق کنیم. در این روش از امواج برای تحریک سلول‌های فیبروبلاست به کلاژن سازی استفاده می‌کنیم. وقتی امواج را در عمق پوست متمرکز می‌کنیم سُر خوردن کل پوست روی غشا را کمتر می‌کنیم در نتیجه پوست مقداری قوام پیدا می‌کند و حالت شلی و افتادگی خود را تصحیح می‌کند. استفاده از روش بالا کشیدن پوست به وسیله نخ یا همان لیفت صورت بان نخ، برای آویزان شدن پوست در کناره‌های فک هم بیشترین کاربرد را در جلوگیری از افتادگی پوست دارد که طبیعتا یک روش موقت است و بعد از مدتی اثرش کاهش پیدا می‌کند.

او ادامه داد: یکی از جدیدترین روش‌ها برای جلوگیری از افتادگی و شل شدن پوست، تزریق فیبروبلاست است که از ناحیه پشت گوش یک قطعه پوست برداشته می‌شود، سلول‌های فیبروبلاست را کشت می‌دهند و بعد به صورت بسته‌های فیبروبلاست به پوست تزریق می‌شود. این فیبروبلاست‌های تزریق شده باعث کلاژن و الاستین سازی می‌شوند و در نتیجه باعث بهبود کیفت پوست می‌شوند که به این روش سلول درمانی یا تزریف فیبروبلاست می‌گویند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =