واکنش دانشجویان به برگزاری دومین دور مناظره انتخاباتی

فعالان جریان دانشجویی پس از پخش دومین دور از مناظرات انتخاباتی در شبکه اجتماعی توییتر به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، شاید برخی از افراد گمان کنند دانشجویان با وجود تعطیلی دانشگاه‌ها به دلیل بیماری کرونا، فصل امتحانات و دلخوری از شرایط معیشتی در سیزدهمین دوره ریاست جمهوری فعالیت چشمگیری نخواهند داشت. برخی دیگر نیز معتقد هستند فضای سرد حاکم بر کشور دانشجویان را از فعالیت سیاسی باز می‌دارد. شاید هم تا حدودی بتوان عوامل گفته شده را در فعالیت آنها موثر دانست؛ اما در واقعیت جریان دانشجویی برنامه‌ها و تریبون آزاد قابل قبولی را برگزار کردند. همچنین آنها نیز در فضای مجازی از هفته‌ها قبل با هشتگ‌های «مناظره 1400»، «انتخابات 1400» و «انتخابات» در شبکه‌های مجازی فعالیت دارند.

از سوی دیگر مناظرات تلویزیونی بین کاندیداهای ریاست جمهوری همواره بین مردم جذابیت خاص خود را داشته و در جذب آرا توسط نامزدها بسیار اثرگذار بوده است. دومین دور مناظره نامزدان انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ درباره مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی برگزار شد. فعالان جریان دانشجویی نیز با هشتگ‌هایی مانند «گشت ارشاد»، « مناظره»، « من یک کارمند هستم» اقدام به بیان نقطه نظرات خود در شبکه اجتماعی توییتر کردند.

حسین شریفی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه خوارزمی با اشاره به صحبت‌های یک نامزد ریاست جمهوری در برنامه مناظره 1400 در توییتی نوشت: «متن و صحبت خود همتی، بیشترین آرای منفی و نفرت عمومی رو براش بوجود میاره، کاش وقتشو در مناظرات بیشتر می‌کردند.

حمزه دستیار دبیر سابق بین‌الملل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان بخشی از صحبت‌های سیدابراهیم رئیسی کاندید سیزدهمین دوره ریاست جمهوری نوشت: « ما گشت ارشاد خواهیم داشت برای مدیران! عملکرد سید برای اعتماد مردم کافیست...» 

محمد مهدی سوری دبیر محمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «اصولگرا،  اصلاح‌طلب دیگه تموم ماجرا. سلام بر ایران جدید و سلام بر جوانان، نخبگان و دولت جوان انقلابی»

محمد زادمهر دبیر سابق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در توییتی نوشت: «عملکرد همتی و مهرعلیزاده در مناظرات چهره جدیدی از اصلاحات نیست... بازی همان بازی قدیمی حجاب، زنان، کنسرت و .... به جای معیشت، کار آمدی و پیشرفت است.»

مسلم خلخال دانشجوی کارشناسی فیزیک اتمی دانشگاه شریف در توییتی نوشت: « زنگ خطر برای مفسدین و مدیران بی‌لیاقت دولتی به صدا در آمد. سید ابراهیم رئیسی: گشت ارشاد به سراغ مدیران دولتی خواهد رفت.» 

گفتنی است که دور نخست مناظرات انتخاباتی با محوریت «مسائل اقتصادی» برگزار شد که فعالان دانشجویی و سایر مردم به بد اخلاقی‌های سیاسی و انتخاباتی مطرح شده در آن جلسه، اعتراضاتی در شبکه‌های اجتماعی داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =