تشریح عملکرد دولت در طرح مسکن ملی/ برخی استان‌ها هیچ اقدامی نکرده‌اند

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: طرح مسکن ملی تاکنون فقط ۵۰درصد تحقق پیدا کرده و در بسیاری از استان ها اقدام عملی انجام نشده است.

سید البرز حسینی؛ سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص ضعف های دولت در تامین مسکن ملی با تاکید بر اینکه موضوع مسکن یک امر چند وجهی است و مشکلات موجود در این حوزه، دستوری حل نخواهد شد افزود: با توجه به شرایط موجودی که وزارت راه و شهرسازی در نظر گرفته است، فقط دهک‌های ۴تا ۷ از این طرح منتفع میشوند.

 وی گفت: وجود ۶ میلیون مستاجر در کشور،  ۱۲.۵ میلیون جوان در شرف ازدواج و حدودا ۲.۵ میلیون نفر جوان بالای ۳۲ سال که ازدواج نکرده‌اند به هشداری جدی تبدیل شده و هرچه سریع‌تر باید به فکر مسکن این عزیزان باشیم که نیاز اصلی آنها تامین مسکن است.

حسینی اظهار کرد: طرح مسکن ملی همانطور هم که شاهد بودیم نمیتواند مشکلات این حوزه را حل کرده و نکته مهم‌تر اینکه فقط بخشی از جامعه از آن بهره‌مند میشوند که درآمد خوبی داشته باشند زیرا شرایط خرید این مساکن بدین گونه است که قیمت تمام شده هر واحد حدود ۴۰۰میلیون تومان است و با وام ۲۵۰ میلیون تومان که ماهانه حدود ۳ میلیون تومان اقساط بانکی دارد قطعا قشر آسیب پذیر توانایی  بازپرداخت اسظاط و ثبت نام آن را ندارند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: ساز و کار ثبت نام مسکن ملی هم ایراد اساسی دارد که مردم در حین ثبت نام متوجه میشوند که شرایط لازم را ندارند از سوی دیگر طی چند ماه اخیر افزایش قیمت در حوزه فولاد و سیمان را داشتیم که علیرغم بسته شدن قراردادها قیمت تمام شده در مسکن را افزایش پیدا داد که این عامل نیز موجب نارضایتی خریداران شد.

بی برنامگی و عدم نظارت دولت در حوزه مسکن مشهود است

وی با اشاره به اینکه فقط ۵۰ درصد تعهد برای تحویل ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا پایان امسال تحقق پیدا کرده است عنوان کرد: در بسیاری از استانها حتی اقدام عملی انجام نشده ولی در برخی از استان‌ها عملیات در حال انجام است.

حسینی تاکید کرد: عدم نظارت و بی‌برنامگی یکی از اصلی‌ترین ضعف‌های دولت در حوزه مسکن است و امیدواریم با طرح مجلس تحت عنوان "جهش تولید مسکن" که تکمیل‌کننده قوانین قبلی بود، بتوانیم به اقشار آسیب پذیر جامعه که نیازمند مسکن بوده و تمکن مالی نیز ندارند کمک کنیم.

پایان پیام/

کد خبر: 1098672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =