همتی و مهرعلیزاده موفق به جلب نظر سران اصلاح‌طلب می‌شوند؟

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت گفت: همتی و مهرعلیزاده می‌خواهند مقبولیت خود را در بدنه اصلاح طلب افزایش دهند و نظر پدرخوانده‌های این جریان را جلب کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سومین مرحله مناظره نامزدهای انتخاباتی درحالی برگزار شد که نقدهای متعددی به شیوه و نحوه برگزاری منظرات وارد بود. از طرفی به عقیده برخی کارشناسان سیاسی، بی‌برنامگی برخی از نامزدها نسبت به سوالات مطرح شده در مناظره، نتوانست اقبال عمومی برای مشارکت بیشتر در پای صندوق‌های رأی را افزایش دهد و از طرف دیگر نیز نحوه طراحی مناظرات نیز به انفعال و عدم ارائه برنامه از سوی کاندیداها کمک کرد.

در همین ارتباط، علی بزرگخو دبیر سیاسی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز، با اشاره به مباحث مطرح شده در برگزاری مناظرات انتخاباتی پیشین اظهار کرد: مناظره از لحاظ حرف‌ها و مباحثی که در آن مطرح شد، در سطح زرد قرار داشته و دارای ابتذال سیاسی است. حتی مناظره دوم نسبت به مناظره اول از لحاظ ابتذال سیاسی در وضعیت بدتری قرار داشت و خالی از حرف‌های کارشناسی بود.

وی افزود: مناظره جایی است که باید نظرات کارشناسی  و غیرکارشناسی افراد درباره موضوعات بنیادی کشور مورد ارزیابی قرار بگیرد تا مردم بتوانند با مقایسه نامزدهای انتخاباتی، به فرد اصلح رای بدهند. درحالی که در مناظرات این اتفاق نیفتاد به گونه‌ای که برخی از نامزدها به نحوه برگزاری مناظره نیز اعتراض کردند.

بزرگخو ادامه داد: جدای از شیوه برگزاری مناظره، باید گفت که برخی از نامزدها هیچ برنامه راهبردی برای اداره کشور ندارند و اگر هر سوالی از آن‌ها پرسیده شود، آن‌ها همان مطالب قبلی را مانند ضبط صوت تکرار می‌کنند و حرف جدیدی ندارند. به همین دلیل حتی اگر نوع مناظره هم تغییر پیدا می‌کرد، آقایان «همتی» و «مهرعلیزاده» نکات جدیدی نداشتند تا در مناظره ارائه کنند.

دبیرسیاسی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت تصریح کرد: این 2 نامزد منتسب به جریان اصلاحات، در پاسخ به تمامی سوالات با موضوعات مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، صرفا موارد تکراری را مطرح می‌کنند. موضوع ارسال پیامک بدحجابی به بانوان را برای اولین بار عبدالناصر همتی مطرح کرد اما در مناظره دوم شاهد بودیم که محسن مهرعلیزاده نیز همین موضوع را تکرار کرد.

وی با بیان اینکه همتی و مهرعلیزاده حتی در تقلید از دیگر نامزدهای اصلاح‌طلب در ایجاد جنگ روانی ناموفق هستند، گفت: این 2 نامزد نمی‌توانند همانند اسحاق جهانگیری یا حسن روحانی در مناظره حاضر شوند و شاهد بودیم که به صورت مداوم کلمات و موضوعات را تکرار می‌کردند.  

بزرگخو درباره احتمال اثرگذاری جنگ روانی همتی و مهرعلیزاده در تغییر آرای مردم، بیان کرد: بنظرم اظهارات این دو نامزد اصلاح‌طلب نمی‌تواند در جذب آرای مردم اثرگذار باشد؛ همتی و مهرعلیزاده بیش از اینکه بخواهند با نامزدهای جریان اصولگرا رقابت داشته باشند، به دنبال رقابت با یک دیگر هستند تا بتوانند با حمله به نظام، مقبولیت خود را در بدنه اصلاح‌طلب افزایش دهند و نظر پدرخوانده‌های اصلاح‌طلب را جلب کنند.

دبیرسیاسی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت یادآور شد: عبدالناصر همتی به عنوان شخصیتی اقتصاددان باید در حوزه مسائل اقتصادی اظهارات کارشناسی و تخصصی داشته باشد؛ اما شاهد غیرتخصصی‌ترین اظهارات از سوی او بودیم زیرا مسیر لمپن بازی را انتخاب کرده است. درحالی که او می‌تواند با اظهارات کارشناسی و تخصصی، درصدی از آرای مردم را به خود جلب کند.

وی با اشاره به احتمال رشد آرای همتی در روزهای آینده افزود: باتوجه به قرار گرفتن دو نامزد اصلاح طلب در مقابل آیت الله رئیسی و وجود درصدی از آرای منفی در سبد رای اصولگرایان، احتمال رشد جزئی آرای همتی در روزهای آینده وجود دارد. البته این رشد به دلیل آرای مثبت اصلاح طلبان نیست بلکه به دلیل آرای منفی اصولگرایان است.

بزرگخو تاکید کرد: همتی تصور می‌کند که زنده شدن آرای خاموش به نفع او تمام می‌شود؛ درحالی که شخصی مانند قاضی‌زاده هاشمی بسیار کارشناسی‌تر از بقیه وارد میدان شده و آرای خاموش به سمت او یا سعید جلیلی می‌رود. مردم به دنبال لمپن بازی نیستند و متوجه می‌شوند که کدام نامزد برنامه راهبردی برای اداره کشور دارد.

دبیرسیاسی دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه همتی و مهرعلیزاده در جلب نظر سران اصلاح‌طلب موفق خواهند بود، خاطرنشان کرد: بنظر می‌رسد که پدرخوانده‌های اصلاح طلب در روزهای پایانی تبلیغات، از یکی از این 2 نامزد حمایت کنند. این احتمال وجود دارد که برای تجمیع آرا، مهرعلیزاده به نفع همتی انصراف دهد تا بتوانند با شخصی مانند آیت الله رئیسی به مرحله دوم بروند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =