روند نزولی طلا متوقف شد

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی که سرمایه گذاران منتظر انتشار آمار تورم آمریکا و نشست سیاست پولی بانک مرکزی اروپا بودند، ثابت ماند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۸۹۳ دلار و ۸۹ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۸۹۶ دلار و ۶۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه با ۰.۲ درصد کاهش، در ۱۸۹۴ دلار و ۴۰ سنت بسته شد.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا نزدیک به پایینترین حد بیش از یک ماه اخیر قرار دارد در حالی که شاخص دلار ثابت ماند.

استفن اینس، از شرکای شرکت مدیریت دارایی اس پی آی در این باره گفت: هنگامی که به وضعیت پیش از نشست کمیته بازار آزاد فدرال نگاه می کنم، می بینم این احتمال که بانک مرکزی آمریکا بحث درباره تعدیل سیاست انبساطی را آغاز کند، برجسته شده است. بازار همچنان بر این باور است که بانک مرکزی آمریکا موضع سیاست پولی اخیرش را تغییر نمی دهد و ما با تورم روبرو هستیم که برای طلا نسبتا مثبت خواهد بود.

شاخص قیمت مصرفی آمریکا قرار است روز پنج شنبه منتشر شود و شفافیت بیشتری درباره زمان آغاز تعدیل سیاست انبساطی بانک مرکزی آمریکا فراهم می کند. نشست سیاست پولی بانک مرکزی اروپا هم روز پنج شنبه برگزار می شود. نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا هفته آینده برگزار خواهد شد.

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا یکشنبه هفته جاری خاطرنشان کرد نرخهای بهره اندکی بالاتر برای دیدگاه جامعه و دیدگاه بانک مرکزی آمریکا امر خوبی خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، آمار جدید نشان داد قیمت درب کارخانه چین در ماه مه با سریعترین روند در بیش از ۱۲ سال گذشته رشد کرده و قیمتهای مصرفی برای سومین ماه متوالی افزایش یافته است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۲۷ دلار و ۶۸ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ثابت بود و در ۲۸۰۸ دلار و ۷۵ سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۱۶۲ دلار و ۵۷ سنت رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =