فعالیت ۷ هزار کانون فرهنگی در دانشگاه‌های کشور

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: کانون های فرهنگی و اجتماعی قلب تپنده دانشگاه‌ها هستند. امروز بیش از هفت هزار کانون فرهنگی مذهبی، هنری و دینی در دانشگاه‌های کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ اختتامیه نهمین دوره جشنواره رویش با حضور علی ربیعی سخنگوی دولت، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، مسئولان دانشگاه علامه طبابایی و برخی از معاونان فرهنگی دانشگاه‌های کشور به میزبانی این دانشگاه عصر امروز چهارشنبه  ۱۹ خرداد برگزار شد.

وحید شالچی معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی در ابتدای این مراسم اظهار کرد: کانون های فرهنگی و اجتماعی قلب تپنده دانشگاه‌ها هستند. امروز بیش از هفت هزار کانون فرهنگی مذهبی، هنری و دینی در دانشگاه‌های کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: جشنواره ملی رویش رخداد مهمی است که سالیانه برگزار می شود و فرصتی است که جمعی از فعالان فرهنگی و هنری در دانشگاه‌های سراسر کشور هم‌افزایی داشته باشند و از خدمات آنها ارج‌گذاری شود.

شالچی افزود: این کانون‌ها نه تنها برای دانشگاه‌ها که برای کشور یک ظرفیت است. دانشگاه علامه طباطبایی هم به عنوان دانشگاه تخصصی علوم انسانی و اجتماعی کشور همواره سعی کرده است نقش خود را به خوبی در این زمینه ایفا کند.

وی در ادامه بیان کرد: در رخداد نهم جشنواره رویش که به میزبانی دانشگاه علامه  برگزار شد؛ این را دنبال کردیم که فقط اعلام برگزیدگان نباشد و با وجود این که به خاطر همه گیری کرونا امکان حضوری بودن مهیا نبود؛ فرصتی برای تعامل، همگرایی و مبادلات تجربیات فراهم کردیم و در ۱۰ روز گذشته کارگاه‌های زیادی با مشارکت کانون های سراسر کشور برگزار شد.

شالچی همچنین گفت: با تعاملی که با ستاد وزارتخانه داشتیم؛ بخش‌های جدیدی چون بخش مسئولیت اجتماعی به این دوره اضافه شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فرهیختگی که هدف دانشگاه است و در کنار آموزش و پژوهش باید رخ دهد با گسترش و تعمیق کانونهای فرهنگی در دانشگاه‌ها ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =