نقش موثر نخبگان جامعه درحضور حداکثری مردم در انتخابات

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم با اشاره به اینکه کانون حوزه و دانشگاه بودند که نقش اساسی در بالندگی انقلاب اسلامی داشتند، نقش صاحبان نفوذ و نخبگان جامعه را برای حضور حداکثری مردم در انتخابات مهم برشمرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، حجت‌الاسلام حسن خیری در وبینار ملی نقش دانشگاهیان در مشارکت حداکثری در انتخابات اظهار کرد: خداوند را بابت همه نعمت‌هایی که به ما ارزانی داشته و به ویژه نعمت انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی و بابت مردم مقاوم و با بصیرت ایران اسلامی شاکریم.

انتخابات مهم است

وی افزود: بحث انتخابات موضوع بسیار مهم امروز است، در این موضوع به مهم دو موضوع بسیار حائز اهمیت است موضوعی که مقام معظم رهبری هم بر آن تاکید دارند و آن مشارکت حداکثری مردم و انتخاب کاندیدای اصلح است.

رئیس‌ دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: دانشگاهیان این واحد دانشگاهی نیز تلاش می‌کنند به ساحت همه حق‌داران این نظام مقدس ادای دینی کرده باشند، نظامی که پایه و اساس آن بر مردم‌سالاری دینی استوار است و یکی از شاخصه‌ها و مولفه‌های مهم مردم‌سالاری انتخابات و به ویژه انتخابات ریاست‌جمهوری است.

پایه امت مردم هستند

خیری افزود: باید مردم بصیر و آآگاه در جامعه وجود داشته باشند، زیرا پایه امت مردم هستند.

وی گفت: بین دیکتاتوری از یک سو و هرج ومرج از سوی دیگر آن عنصری که می‌تواند انقلاب اسلامی را تشکیل دهد و نظامی بابصیرت ایجاد کند امت است، اما امتی که بابصیرت و آگاه باشند.

این مسئول‌ دانشگاهی گفت: بصیرت نیاز به رهبری دارد؛ بنابراین جامعه دارای راهبر فهیم می‌تواند جامعه بابصیرت تولید کند؛ بصیرتی نیاز به راهبر دارد، بنابراین در جامعه دو کانون حوزه و دانشگاه وظیفه راهبری را بر عهده دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم بیان کرد: دانشگاهیان در ابتدای انقلاب در مساجد تحصن می‌کردند و انقلاب اسلامی را هدایت می‌کردند؛ بنابراین شاهد تعامل بین حوزه و دانشگاه در این برهه از زمان بودیم، حتی در دوران دفاع مقدس به‌همین صورت بود زیرا استادان و اندیشمندان دانشگاه نیز در عرصه دفاع مقدس حضور فعال داشتند.

بالندگی انقلاب توسط حوزویان و دانشگاهیان

خیری با بیان اینکه برگزاری نماز جمعه در محوطه دانشگاه نشان از وحدت حوزه و دانشگاه است، گفت: طول تاریخ انقلاب اسلامی هم رفع و دفع فتنه‌ها با حضور دانشجویان و طلاب بوده و در حقیقت حوزه و دانشگاه بودند که انقلاب اسلامی عظیم را به این بالندگی رساندند.

وی افزود: خون شهید چمران‌ها و علم‌الهدی‌ها و شهید میثمی‌ها به هم آمیخته شده و همواره حوزه و دانشگاه با یکدیگر همراه بودند.

این استاد دانشگاه افزود: در صحنه‌های مختلف دفاع و علم دانشگاهیان و حوزویان خوش درخشیدند، موفقیت‌های بزرگ در عرصه‌های متعدد علمی نشان می‌دهد که حوزه و دانشگاه توانستند کار خودشان را خوب انجام دهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد افزود: مردم و مردم‌سالاری در عرصه انتخابات بسیار حائز اهمیت است که اگر انتخابات مهم نبود این همه دشمن سرمایه‌گذاری‌ نمی‌کرد که همه مردم را از حضور در انتخابات و آمدن پای صندوق رای مایوس کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: باید کسانی باشند که آرمان‌های انقلاب را بیان کنند ناکامی‌ها را سوء‌مدیریت‌ها را بیان کنند و در عین حال بر اساس آن آرمان‌ها امیدآفرینی کنند و راه را نشان دهند که کجا انحراف رفتیم و باید مراقبت کنیم و راه درست کدام مسیر است ؟

استادان دانشگاه، بانفوذ در جامعه

خیری افزود: این جا است که نقش صاحبان نفوذ و نخبگان جامعه تعیین کننده است بی‌تردید استادان دانشگاه‌ها جزء قشر نخبگان و برترین نخبگان و بانفوذترین افراد جامعه هستند.

وی گفت: این که این همه سرمایه‌گذاری می‌شود که ارزش‌های انقلابی را از صحنه دانشگاه برچینند به خاطر این است که نفوذ کلام، نفوذ معرفتی و نفوذ هویتی در دانشگاه و حوزه تحقق پیدا می‌کند، بنابراین تکلیف نخبگان تکلیف مضاعفی است.

رئیس دانشگاه ازاد اسلامی قم گفت: توجه به عنصر مردمی به عنوان عنصر عاملیت در مقابل ساختار مهم بوده و اساس بیانیه گام دوم بر عاملیت مردم است، بنابراین مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم بر خودسازی و تمدن‌سازی تاکید دارند که در آن عنصر مردم وجود دارد که تبلور حضور مردم در انتخابات و حضور حداکثری در انتخابات است.

خیری با تاکید بر اینکه باید به مردم امید داده شود افزود: تکلیف حوزویان و دانشگاهیان در ایجاد امیدآفرینی میان مردم بسیار حائز اهمیت است زیرا انقلاب اسلامی بر پایه بصیرت، دانش و معرفت است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =