نظام علمی طی چند دهه اخیر موفق‌ترین بخش کشور بود

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تخقیقات و فناوری با بیان اینکه جریان آموزش عالی افتخار آمیز بوده ، گفت: نظام علمی در طول چند دهه اخیر موفق‌ترین بخش کشور بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، غلامحسین رحیمی روز پنجشنبه در شورای مدیریت آموزش عالی در جمع روسای دانشگاه های استان گیلان در رشت با اشاره به افتخارات ملی آموزش عالی اظهار داشت: خیلی ها توجه ندارند که آموزش عالی و دانشگاه ها اثربخشی گسترده در کشور و در سطح بین المللی داشته اند.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه های کشور در این مدت به ویژه ۱۵ سال اخیر به تدریج و تقریبا به صورت شتابنده در حوزه فناوری ورود کرده اند و دستاوردهای بزرگی نیز در بخش های متفاوت علمی از جمله حوزه دانش بنیان و علوم پایه داشته اند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تشکیل مراکز کارآفرینی، رشد پردیس های علمی و فناوری ، حمایت از تشکیل شرکت های برخواسته از متن دانشگاه ها و تاسیس آزمایشگاه های مرکزی از جمله اقداماتی است که به توسعه نظام علمی اثر گذار بود.

رحیمی در ادامه با اشاره به تنوع مراکز آموزش عالی در کشور، اضافه کرد: تنوع دانشگاه ها  از جمله پیام نور، علمی و کاربردی، غیردولتی و غیرانتفاعی نشان می‌دهد که طیفی از آموزش عالی متناسب با نیاز فراهم شده ضمن اینکه همه دانشگاه ها در توسعه و ترویج علمی کشور اثربخش و نقش آفرین بودند.

وی ادامه داد: البته در توسعه کمی آموزش عالی در برهه ای غیرمتوازن عمل شد و بی رویه توسعه یافت که بخشی از آن ریشه در برخی رقابت هایی دارد که نباید اتفاق می افتاد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه زیرساخت های توسعه علمی و فناوری در گیلان هر سال نسبت به سال های گذشته باید توسعه بیشتری داشته باشد، گفت: هر شهرستان باید مراکز نوآوری و یک مرکز رشد داشته باشد.

صبح امروز ٢ پروژه دانشگاهی گیلان با حضور دکتر غلامحسین رحیمی معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افتتاح شد.

سالن تحقیقاتی و آموزشی دانشکده کشاورزی دانشگاه گیلان و طرح احداث ساختمان آزمایشگاه مهندسی رودخانه مربوط به پژوهشکده حوضه آبی خزر این دانشگاه امروز به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =