باند جیب‌بران شرق تهران منهدم شد

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری باند سه نفره جیب بران شرق تهران خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ کارآگاه سعید مجیدی رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری باند 3 نفره جیب بران شرق تهران و کشف 15 فقره سرقت خبر داد. 

سرهنگ کارآگاه مجیدی در تشریح خبر فوق اظهار داشت: بیست و نهم بهمن ماه سال گذشته یک شهروند تهرانی به دادسرای ناحیه 15 تهران رفته  و با در دست داشتن شکوائیه ای اعلام کرد که دو روز قبل برای خرید به سوپر مارکت حوالی منزلش واقع در تهران نو مراجعه کرده و پس از خرید  برای پرداخت وجه، کارت بانکی خود را در اختیار صاحب مغازه گذاشته و رمز آن را هم بلند گفته بود.

 شاکی  ادامه داد: در کنار من فرد دیگر هم حضور داشت؛ فروشنده بعد از اینکه خرید من  را حساب کرد کارت من را روی پیشخوان کنار یک کارت عابر دیگر قرار داد و من بدون توجه به کارت اشتباهاً کارت خود را جا گذاشته و کارت کناری را برداشتم، بعد از تقریباً یک ساعت که به منزل برگشتم  پیامک های کسر از حساب به گوشیم واصل شد.وقتی کارت را کنترل کردم متوجه شدم که کارت مربوط به من نیست و مبلغ 55 میلیون ریال از حسابم سرقت شده است.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تصریح کرد: به دستور مقام قضائی پرونده برای رسیدگی تخصصی و کشف جرم به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارسال و در اختیار دایره مبارزه با جیب بری قرار گرفت و پس از ارجاع پرونده تیمی از کارآگاهان پایگاه چهارم به سوپر مارکت اعزام و در بررسی فیلم های ضبط شده و استعلامات انجام شده توانستند هویت سارق را شناسایی کنند.

وی گفت: ماموران در ادامه به آدرس های بدست آمده اعزام و نهایتاً موفق به شناسایی محل اختفاء متهم واقع در تهرانپارس شده و با هماهنگی قضائی بیستم اردیبهشت ماه طی عملیاتی غافلگیرانه موفق به دستگیری سارق به اسم ابراهیم شدند.

سرهنگ کارآگاه مجیدی افزود: ابراهیم در تحقیقات اولیه منکر هرگونه اتهام منتسبه گردید لیکن با روبرو شدن با اسناد و مدارک و مستندات به سرقت کارت عابر شاکی در سوپر مارکت اعتراف کرد.

این مقام انتظامی ادامه داد: با توجه به اینکه در بررسی سوابق کیفری وی سابقه جرائم جیب بری هم بود از وی تحقیقات بیشتری بعمل آمد و با اینکه در زمان دستگیری یک دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش 45 میلیون ریال هم از وی کشف شده بود ، شماره سریال گوشی مورد استعلام قرار گرفت که جوابیه واصل حاکی از سرقتی بودن گوشی داشت.

سرهنگ کارآگاه مجیدی تصریح کرد: سابقه پرونده سرقت پیگیری و شاکی شناسایی شد و در اظهاراتش گفت که گوشی تلفن همراهش شب عید در میدان هفت حوض از کیفش سرقت شده است.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به این مطلب که در نهایت در ادامه بازجویی و کشف تعدادی از دسته چک و اموال مشکوک و استعلام از مراجع مربوطه مجموعاً تعداد 3 مالباخته دیگر هم شناسایی شدند خاطرنشان کرد: ابراهیم در ادامه بازجویی به ده فقره سرقت دیگر با همدستی دو تن از دوستانش به نام های وحید و سیامک اعتراف کرد که آنها نیز شناسایی، دستگیر و به دادسرا معرفی شدند که با صدور قرار تامین مناسب برای  تحمل کیفر روانه زندان شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =