جورجینیو واینالدوم خرید جدید پی اس جی

جورجینیو واینالدوم هافبک فصل پیش باشگاه لیورپول با انتقالی آزاد به تیم فوتبال پاری سن ژرمن پیوست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،مجتبی احسانی؛ واینالدوم پس از پنج سال حضور در لیورپول از این تیم جدا شد و به پاریسن ژرمن پیوست. پیش از این مدیربرنامه های او با مدیران بارسلونا جلساتی را برگزار کرده بود اما در نهایت نتوانست با این تیم توافق کند تا مقصد نهایی این هافبک هلندی شهر پاریس باشد.

هایجک از بارسلونا

باشگاه بارسلونا از مدت ها قبل برای خرید واینالدوم وارد عمل شده بود و قصد داشت بعد از نهایی کردن خرید سرخیو آگوئرو و اریک گارسیا، این ستاره هلندی را به عنوان سومین خرید رایگان تابستانی جذب کند. علیرغم شایعات فراوان، در نهایت توافق نهایی بین دو طرف حاصل نشد و پاریسن ژرمن از فرصت استفاده کرد و در لحظات پایانی نظر واینالدوم را عوض کرده و او را مجاب به انتقال به پاریس کرد.

مبلغ قرارداد

بارسلونا به واینالدوم پیشنهاد 4.5 میلیون یورو در سال داده بود در حالی که پی اس جی 9.5 میلیون یورو به واینالدوم دستمزد خواهد داد این پیشنهاد دوبرابری سبب شد تا واینالدوم قید حضور در بارسلونا را بزند و با قراردادی سه ساله راهی فرانسه شود. البته گفته می شود مائوریسیو پوچتینو سرمربی پاریسی ها نیز در صحبت با این بازیکن 30 ساله به وی تضمین حضور در ترکیب ثابت را داده است.

دوران حرفه ای

واینالدوم با عملکرد درخشان در باشگاه آیندهوون به دنیای فوتبال معرفی شد. او در فصل 15-2014 به عنوان بهترین بازیکن لیگ فوتبال هلند انتخاب شد و پس از آن به لیورپول پیوست. دوران پنج ساله حضور واینالدوم در لیورپول با قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و لیگ جزیره همراه بود اتفاقی که هواداران لیورپول سال ها منتظر رخ دادن آن بودند. این هافبک هلندی در طی پنج فصل 145 بازی برای قرمز های مرسی ساید انجام داد که موفق به زدن 14 گل نیز برای این تیم شد.  گل او در دیدار برگشت برابر بارسلونا در نیمه نهایی چمپیونزلیگ هرگز از ذهن لیورپولی ها پاک نخواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =