کتاب فروشی‌های عجیب ژاپن + عکس

کشور ژاپن به بهشت دوستداران کتاب مشهور شده است؛ چون در این کشور طراحی و ساخت کتابفروشی و کتابخانه‌های زیبا یکی از اولویت‌های دولت و مردم است .

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از تایم اوت، کشور ژاپن به بهشت دوستداران کتاب مشهور شده است؛ چون در این کشور طراحی و ساخت کتابفروشی و کتابخانه‌های زیبا یکی از اولویت‌های دولت و مردم است و به نظر می‌رسد از زیباترین کتابفروشی و کتابخانه‌ها در این کشور موارد زیر باشند:


موزه فرهنگ کادوکاوا
یکی از بخش‌های اصلی ساختمان موزه استان سایتاما با عنوان موزه فرهنگ به ارائه و امانت کتاب‌ها و معرفی فرهنگ ژاپن بر اساس کتاب‌های مصور مانگا است. سایتاما یکی از استان‌های کشور ژاپن است و در ناحیه کانتو در جزیره هونشو قرار دارد. مرکزش شهر سایتاما است. استان سایتاما بخشی از ناحیه بزرگ شهری اطراف توکیو پایتخت می‌باشد و گاه به عنوان حاشیه و حومه‌های توکیو محسوب می‌شود.
 


جنگل کتاب کودکان ناکانوشیما
این کتابخانه در یک مجموعه فرهنگی تفریحی کودکان در شهر اوزاکا ساخته شده است که تمام سعی و تلاش آن این بوده است که مکانی ساخته شود تا کودکان بیشتر در آنجا بمانند. حتی قفسه‌های این کتابخانه طوری طراحی و ساخته شده است که به کودکان آسیب نرسد و بتوانند در رفاه و امنیت کامل کتاب‌های خود را مطالعه کنند.
 


کتابخانه اومیمرای
طراحی قفسه‌های کتاب و ساختمان این کتابخانه زیبا بر اساس رنگ‌های گرم و با الهام از میوه‌های تابستانی ساخته شده است. از بیرون ساختمان این کتابخانه شبیه یک تخم‌مرغ ساخته شده است؛ ولی از داخل، شبیه مکان‌های طبیعی ساخته شده و بازدیدکنندگان معمولاً احساس می‌کنند که در میان طبیعت قرار دارند.
 


کتابفروشی گینزا
در یک ساختمان تجاری و مرکز خرید شش طبقه با همین اسم در شهر توکیو کتابفروشی وجود دارد که بیش از 60هزار جلد کتاب به طور اختصاصی در حوزه هنر و عکاسی ارائه می‌کند. در این کتابفروشی زیبا اکثر کتاب‌های مربوط به زندگی و آثار هنرمندان نقاش و عکاسان مشهور جهان را پیدا خواهید کرد.
 


کتابفروشی تی‌سایت
بسیاری از مردم ژاپن اعتقاد دارند این کتابفروشی در مرکز شهر توکیو زیباترین کتابفروشی جهان است و هر جهانگردی که از این شهر بازدید می‌کند، حتماً باید از این مکان دیدن کند. در این کتابفروشی مجموعه کاملی از آثار نویسندگان زبان‌های انگلیسی و ژاپنی وجود دارد و علاوه بر آن دارای طبقه‌ای برای استراحت بازدیدکنندگان است.
 


هتل هنر مانگا
این کتابفروشی به خاطر فعالیت شبانه‌روزی در شهر توکیو به هتل مانگا شهرت پیدا کرده است چون تنها کتاب‌های مصور مانگا ارائه می‌کند و در هر ساعتی از شبانه‌روز می‌توانید در آن استراحت کرده و کتاب مطالعه کنید. در این کتابفروشی حتی مکان‌های جداگانه زنانه و مردانه برای استراحت و خواب در نظر گرفته شده است.
 


کتابخانه یوسوهارا
در شهر کوچی «کنگو کوما» طراح ژاپنی کتابخانه‌ای منحصر به فرد طراحی کرده است که از چوب‌های درختان این جزیره ساخته شده است که جلوه خاصی به آن بخشیده است. فضای کتابخانه با نورهای طبیعی روشن می‌شود و منظره‌های اطراف همراه مطالعه کتاب طرفداران زیادی در این کشور پیدا کرده است.
 

کد خبر: 1098932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =