آموزش دانشجویان مطابق استانداردهای وزارت بهداشت در اولویت است

مدیرکل آموزش و پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی قم گفت: اولویت اصلی این دانشگاه آموزش بالینی دانشجویان مطابق با استانداردهای وزارت بهداشت است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمدعلی قاسم‌زاده در بازدید از عرصه آموزش بالینی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی قم بر لزوم نظارت آموزشی دانشجویان علوم پزشکی تأکید و اظهار کرد: در راستای افزایش کیفیت آموزش دانشجویان پزشکی، نظارت و بازدید دوره‌ای از عرصه‌های بالینی مراکز درمانی آموزشی طرف قرارداد با دانشگاه و آموزش دانشجویان مطابق استانداردهای وزارت بهداشت در دستور کار است.

وی اضافه کرد: طبق تفاهم‌نامه با بیمارستان‌های دولتی- خیریه و عمومی غیردولتی و نظارت اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی قم، استادان و دانشجویان در عرصه‌های بالینی مطابق با سرفصل‌های تعیین شده دوره‌های عملی و بالینی را آموزش می‌بینند.

مدیرکل آموزش و پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی قم، اولویت‌های آموزش دانشجویان بالینی را برشمرد و گفت: به‌دلیل اهمیت آموزش بالینی رشته پزشکی، اولویت اصلی دانشگاه، آموزش دانشجویان مطابق استانداردهای وزارت بهداشت است که این امر مستلزم همکاری همه‌جانبه دانشگاه علوم پزشکی است.

ارزشیابی مستمر لازمه وجود آموزشی مبتنی بر شاخص‌های کیفی است

مدیرکل بهداشت و درمان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی قم هم در این بازدید عنوان کرد: در زمینه اعتباربخشی و ارتقای کیفیت آموزش دانشجویان در بیمارستان‌های طرف قرارداد برنامه‌ریزی و میزان انطباق آموزش‌های دانشجویان با استانداردهای ملی ارزیابی و شناسایی نقاط قوت وضعف آموزشی در اولویت است.

محمدحسین خاکی، ارزشیابی مستمر را لازمه وجود آموزشی مبتنی بر شاخص‌های کیفی دانست و ارزشیابی مستمر سنجه‌های اعتباربخشی درمان با تأکید بر رویکرد سیستماتیک ارزشیابی، تدوین و پایش شاخص‌های کیفی و تجزیه و تحلیل آنها را جزء اولویت عنوان کرد.

به گزارش آنا، جمعی از اعضای کارگروه اعتباربخشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی قم از عرصه‌های آموزش بالینی دانشجویان این دانشگاه متشکل از علی جوادی رئیس اداره پژوهش واحد پزشکی، منیره رموزی مسئول برنامه‌ریزی بالینی و طوبی کمالیان کارشناس آموزشی بازدید و در دیدار با دانشجویان رشته پزشکی و مسئولان آموزشی عرصه بیمارستان درباره ارتقای مسائل آموزشی بحث و تبادل‌نظر کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =