هدف اقتصاد مقاومتی توانمند کردن مردم در مسائل مالی و رفع فقر است

معاون پژوهشی سازمان بسیج اساتید استان همدان عنوان کرد: هدف در اقتصاد مقاومتی توانمند کردن مردم در مسائل مالی و رفع فقر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، نشست بصیرتی «سیاست‌های اقتصاد مقاومتی؛ شاخص انتخاب اصلح» در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان برگزار شد.

معاون پژوهشی سازمان بسیج اساتید استان همدان در این مراسم با اشاره به معنا و مفهوم اقتصاد مقاومتی به تبیین ویژگی‌های ۲۴گانه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری پرداخت.

مجید کزازی، ماحصل این سیاست‌ها را در پنج ویژگی «وجود یک الگوی علمی متناسب با نیازهای اقتصادی کشور»، «اقتصاد باید درون‌زا و برون‌گرا باشد»، «اقتصاد باید مردم بنیاد باشد»، «اقتصاد باید دانش‌بنیان باشد» و «اقتصاد باید دانش‌محور باشد» عنوان کرد.

وی سپس ویژگی‌های پنج‌گانه را در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مورد بررسی قرار داد و با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی که دارای الگوی مناسب علمی است به آن معناست که نباید خارج از چارچوب‌های علمی و پژوهشی باشد، درباره ویژگی درون‌زا بودن اقتصاد گفت: اقتصاد باید از درون کشور بجوشد و با فکر جوانان نخبه به وجود آمده باشد و حتی اگر فناوری آن هم از بیرون آمده باشد باید بومی‌سازی شود.

ویژگی برون‌گرا بودن اقتصاد مقاومتی

معاون پژوهشی سازمان بسیج اساتید استان همدان ویژگی برون‌گرا بودن اقتصاد مقاومتی را اینگونه توضیح داد که چنین اقتصادی باید با جهان خارج تعامل داشته باشد.

کزازی متذکر شد: مردم‌بنیاد بودن چنین اقتصادی به این معناست که نباید دولتی بوده و اقتصاد باید در دست مردم باشد و دولت نقش حمایتی، هدایت‌کننده و نظارتی در این اقتصاد داشته باشد.

وی درباره عدالت‌محور بودن اقتصاد مقاومتی بیان کرد: اقتصاد غرب مبتنی بر سرمایه‌داری و با هدف کسب سود است، اما در اقتصاد مقاومتی هدف توانمند کردن مردم در مسائل مالی و رفع فقر است و در این اقتصاد نباید فقرا و ضعفای جامعه لِه شوند.

معاون پروهشی سازمان بسیج اساتید استان همدان در ادامه به تحلیل وضعیت اجرای این سیاست‌ها در سال گذشته توسط دولت پرداخت و یکی از شاخص‌های انتخاب رئیس جمهور آینده را موضع‌گیری کاندیداها نسبت به اجرای اقتصاد مقاومتی دانست.

حجت‌الاسلام حجت بت‌شکن مسئول بسیج اساتید شهرستان تویسرکان هم در این مراسم بر لزوم شرکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =