ابراز امیدواری نماینده روسیه از به نتیجه رسیدن مذاکرات وین

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توئیتی اعلام کرد مذاکره‌کنندگان کشورهای عضو برجام امیدوارند دور جدید مذاکرات وین، آخرین دور از مذاکرات باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، «میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، درباره به نتیجه رسیدن مذاکرات وین بر سر توافق هسته‌ای ایران ابراز امیدواری کرد.

او در حساب توئیتری خود نوشت: دور بعدی نشست کمیسیون مشترک برجام به زودی برگزار می‌شود. این شروع ششمین دور مذاکرات وین بر سر احیای توافق هسته‌ای خواهد بود؛ آیا این آخرین دور خواهد بود؟ کسی نمی‌داند، اما همه مذاکره‌کنندگان امیدوارند اینطور باشد.

این دیپلمات پیشتر هم گفت: دور جدید (مذاکرات برجامی در وین) این هفته آغاز می‌شود. گرچه لزوما قرار نیست جمعه باشد. ارزیابی چشم‌اندازها متفاوت است، اظهارات محتاطانه هم طرف ایرانی و هم طرف آمریکایی جلب توجه می‌کند و به این دلیل است که برخی از مسائل اهمیت بالایی برای دو طرف ایران و آمریکا باقی مانده است (که حل نشده است).

اولیانوف افزود: پیش‌بینی و حدس و گمان در باره چگونگی روند مذاکرات سخت و البته بیهوده است.

خبرگزاری رویترز پیش از این نوشت مذاکره‌کنندگان اصلی ایران گفتند دور بعدی روز شنبه آغاز خواهد شد. با این حال، چهار دیپلمات، دو مقام ایرانی و دو تحلیل‌گر گفتند هنوز موانع فراوانی بر سر راه احیای معامله هسته‌ای ایران محکم بر سر جای خود باقی مانده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، در سال ۲۰۱۸ میلادی به صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای خارج شد و  تحریم‌هایی را علیه کشورمان اعمال کرد. در پی این اقدام ایران نیز عمل به تعهدات برجامی خود را کاهش داد.

کد خبر: 1098953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =