نحوه دریافت کمک‌هزینه پژوهش در حوزه دفاع مقدس

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به نظام موضوعات مشخص شده می‌توانند؛ موضوع پایان‌نامه خود را در ارتباط با دفاع مقدس انتخاب کنند و از کمک هزینه ۵ تا ۶ میلیونی بهره‌مند شوند.

احمد صالحی‌آرا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز درباره فعالیت‌های دبیرخانه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد حفط آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: دانشگاه آزاد دو سال پیش تفاهم‌نامه‌ای در رابطه با درس آشنایی با دفاع مقدس با این بنیاد امضا کرد و بعد از امضای این تفاهم‌نامه مقرر شد؛ درس آشنایی با دفاع مقدس به عنوان یک درس اختیاری_الزامی در همه رشته‌ها تدریس شود.

رئیس مرکز شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی جزو پیشروترین دانشگاه‌ها در امر تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس در مجموعه دانشگاه‌های کشور است، بیان کرد: موضوع دیگری که در قالب این تفاهم‌نامه پیگیری کرده‌ایم؛ بحث تعیین نظام موضوعات دفاع مقدس برای پایان‌نامه‌های دانشجویان در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد است.

صالحی‌آرا ادامه داد: دانشجویان با توجه به موضوعاتی که در این زمینه تعیین شده می‌توانند موضوعات رساله یا پایان‌نامه خود را انتخاب کنند و از مزایا و امتیازاتی که برای این کار در نظر گرفته شده است؛ استفاده کنند.

وی درباره این مزایا گفت: کمک هزینه‌ای به مبلغ 5 تا 6 میلیون تومان برای این پایان‌نامه‌ها درنظر گرفته شده است و همچنین کسر خدمت سربازی دانشجویانی که پژوهش‌شان در این زمینه باشد؛ از دیگر مزایای آن است.

رئیس مرکز شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد درباره روند دریافت تسهیلات توسط پژوهشگران گفت: دانشجویان جهت دریافت این تسهیلات باید به مجموعه‌ شاهد و ایثارگران مرکز یا واحدهای دانشگاهی خود مراجعه کنند تا با هماهنگی که با بنیاد حفظ آثار صورت می‌گیرد از این تسهیلات بهره‌مند شوند ضمن اینکه تاکنون ۱۶۹ نفر توانسته‌اند این تسهیلات را دریافت کنند.

صالحی آرا درباره اینکه چه زمانی قرار است این نظام موضوعات به طرح پایش اضافه شود، بیان کرد: بخشی از این نظام موضوعات دفاع مقدس هم اکنون در اختیار دانشجویان است. البته در دبیرخانه کارگروهی ایجاد شده که این کارگروه کار تخصصی خود را چند ماهی است که شروع کرده و امیدواریم تا قبل از شروع ترم آینده این نظام موضوعات به طرح پایش اضافه شود.

وی افزود: این کارگروه حدود 5 هزار موضوع را در رشته‌های مختلف پایش می‌کند. این موضوعات در 19 گروه تقسیم‌بندی شده و به سرگروه‌هایی سپرده شده که و برای هر سرگروه هم چند نفر از اساتید همان رشته در نظر گرفته شده است تا نظام موضوعات را پالایش و تنظیم کنند. در نهایت هم از کتاب نظام موضوعات، در مراسمی که مرتبط با این برنامه است؛ توسط استان خوزستان رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =