رسوایی جدید ترامپ در سوء استفاده از اختیارات خود

افشاگری‌های تازه نشان می‌دهند که دولت ترامپ از اختیارات وزارت دادگستری برای هدف قرار دادن دشمنان سیاسی خود سوء استفاده کرده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از سی ان ان، افشاگری‌های تازه درباره دولت سابق آمریکا نشان می‌دهند که دولت ترامپ از اختیارات وزارت دادگستری برای هدف قرار دادن دشمنان سیاسی خود سوء استفاده کرده است.

سی ان ان در مقاله‌ای به قلم استیون کالینسون نوشت: این افشاگری‌ها نشان می‌دهند دامنه واقعی حملات دونالد ترامپ به دموکراسی هنوز در حال مشخص شدن است و شاید حتی اکنون به طور کامل مشخص نشده باشد.

او افزود: اما مسئله فقط سوء رفتار یک رئیس جمهور قبلی نیست. به غیر از خودداری حزب جمهوریخواه از اینکه از ترامپ بخواهد درباره حمله به ساختمان کنگره و تلاش‌های خود برای محدود کردن رای گیری توضیح دهد، اتهامات جدید همچنین نشان می‌دهند آزادی‌ها و ارزش‌های مهمی که به مدت دو و نیم قرن اساس زندگی آمریکایی را تشکیل می‌دهند نیز همچنان با خطری تقریباً بی سابقه روبرو هستند.

پایگاه اینترنتی نیویورک نیوز نیز پنج‌شنبه با افشای گوشه‌ای از تمایلات خودکامانه ترامپ، از طرح مخفیانه دادستان‌ها ضد اعضای کنگره که بر ریاست جمهوری نظارت دارند، خبر داد.

وزارت دادگستری در تلاش برای دستیابی به اطلاعات طبقه بندی افشا شده درباره تماس‌ها بین دستیاران ترامپ و روسیه، مسئولان شرکت اپل را احضار کرد تا به اطلاعات دموکرات‌ها در کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان، کارکنان و حتی خانواده‌های آن‌ها از جمله فردی که هنوز به سن قانونی نرسیده است، دست پیدا کند.

دادستانی آمریکا همچنین یک حکم منع درز اطلاعات دادگاه ضد اپل بدست آورد که به این شرکت اجازه نمی‌داد به مشتریانش اطلاع دهد مقادیر زیادی اطلاعات ضبط شده است.

تاریخ، امواج این شوک را به واشنگتن فرستاد و قانونگذاران اکنون در حال پی بردن به دامنه آن چیزی هستند که به نظر می‌رسد یکی از جدی‌ترین رسوایی‌های یک دولت قبلی آمریکا باشد که در فساد سیاسی غرق شده بود.

به نظر می‌رسد نگرانی‌های افرادی که معتقد بودند ترامپ یا کارکنانش از وزارت دادگستری به عنوان یک راهکار شخصی برای تثبیت سیاسی به جای برقراری حکومت قانون استفاده می‌کنند، ثابت شده باشد. این وضع همچنین استدلال‌های افرادی را تایید می‌کند که هشدار می‌دادند ریاست جمهوری ترامپ برای یک دوره دیگر، بقای دموکراسی آمریکا را به خطر می‌اندازد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =