کنترل استرس؛ گام مهمی برای سخنرانی مطلوب

سخنرانی یکی از مهارت های مهمی است که سخنران باید تمام تلاش خود را کند تا به موضوع تسلط کافی داشته باشد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سخنرانی یکی از مهارت های مهمی است که مستلزم اصولی است؛ به طوری که وقتی فردی سخنرانی می کند باید به موضوعی که قصد دارد در مورد آن صحبت کند  تسلط داشته و خود واقعی اش باشد و این حس را در مخاطبان القا کرده و فیلم بازی نکند امّا نکته اول در یک سخنرانی که باید به آن توجه کرد کنترل استرس است.

مهرداد ارجمندی سخنران و مدرس آموزش های سخنرانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با نحوه ارائه سخنرانی خوب اظهار کرد: ما باید خودمان را بپذیریم و بسیاری از افراد هم چنین شعاری را می دهند امّا وقتی در تنهایی به چنین افرادی نگاه می کنیم متوجه می شویم که آن ها به طور کامل نقش بازی می کنند و این مسئله بسیار آسیب زاست.

وی بیان کرد: ما همیشه در پذیرفتن خویشتن به عنوان یکی از ستون‌های عزت نفس می‌گوییم که افراد خود و صدایشان را همان گونه که است، بپذیرند  و بدانند یک چیزی مهم‌تر از صدا و تصویر وجود دارد که به آن ها کمک می‌کند و آن، محتوای حرف ها وشخصیت و انرژی کلام سخنران است که باید به جان مخاطب بنشیند که از آن طریق  می تواند مثبت و منفی و دروغ و صحت مطلب را متوجه شود.

این مدرس آموزش های سخنرانی تصریح کرد: وقتی پذیرفتن خویشتن مطرح می شود باید بپذیرم که در حال حاضر استرس دارم و باید با استرس خود مقابله کنم چرا که اگر آن را انکار کنم باعث بزرگ و بزرگتر شدن آن می شوم و همین موضوع باعث می شود که سخنرانی خود را با لرزش صدا آغاز می کنم و با وضعیت نه چندان مطلوبی به اتمام می رسانم. زیرا فقط می خواهم آن سخنرانی به اتمام برسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =