رایزنی جانسون و مرکل در خصوص روسیه و چین

نخست وزیر انگلیس و صدر اعظم آلمان در خصوص فعالیت‌های روسیه و چین بحث به گفتگو پرداختند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری تاس، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان امروز (شنبه) در خصوص فعالیت‌های روسیه و چین با همدیگر بحث و تبادل نظر کردند.

بر اساس این گزارش، دفتر نخست وزیری انگلیس در بیانیه‌ای که در پی مذاکرات جانسون و مرکل در حاشیه نشست گروه هفت در شهر «کورن‌وال» (یکی از شهرستان‌های تشریفاتی در ناحیه جنوب غربی انگلیس) به انجام رسید، مدعی شد: شماری از مسائل بین المللی از جمله فعالیت‌های بی ثبات کننده روسیه و چین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتظار می‌رود مسأله (روسیه و چین) یکی از نکات برجسته در برنامه نشست سران گروه هفت باشد که در آن انگلیس، آلمان، ایتالیا، کانادا، آمریکا، فرانسه و ژاپن حضور دارند.

در این بیانیه که از سوی نخست وزیری انگلیس منتشر شده، آمده است: جانسون و مرکل بر اهمیت همکاری انگلیس و آلمان به شکلی دو جانبه به منظور تقویت تجارت، امنیت و روابط دو جانبه توافق کردند.

روز گذشته نیز جانسون به عنوان اولین سخنران در نشست گروه هفت، این دیدار را «فرصت بزرگی برای مقابله با ویروس کووید-۱۹» خوانده بود.

او گفته بود: آینده عادلانه‌تر برای جهان ضروریست. ما باید اطمینان حاصل کنیم که با بهبودی این ویروس پیشرفت کرده و رو به جلو می‌رویم. اکنون نشست گروه ۷ فرصت بزرگی برای این کار است.

آنگلا مرکل نیز پس از ورود به این نشست گفته بود: امیدوارم رهبران گروه ۷ بتوانند نتایج خوبی بدست آورند و به تعهد مشترکی برای اهدای ۱ میلیارد دوز واکسن به کشورهای فقیرتر برسند. این در حالی است که روزنامه ایندیپندنت گزارش داد سران کشورهای عضو گروه ۷ با درخواست‌ها برای اختصاص میلیاردها پوند به منظور پایان دادن به کمبود واکسن کرونا در کشورهای فقیر مخالفت کرده اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =