۱۰ کشته و زخمی در پی تیراندازی مرگبار شیکاگو

پلیس آمریکا از تیراندازی در بخش جنوبی شیکاگو و کشته و زخمی شدن ۱۰ نفر خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز به نقل از سی‌بی‌اس، در حادثه تیراندازی امروز (شنبه) صبح به وقت محلی در بخش جنوبی شهر «شیکاگو» در ایالت ایلینوی آمریکا، ۱ کشته و ۹ زخمی اعلام شده است.

پلیس آمریکا در این باره اعلام کرد: «در جریان حادثه تیراندازی در شیکاگو، یک زن ۲۹ ساله کشته و ۹ نفر دیگر زخمی شدند.»

در حال حاضر پلیس در تعقیبِ دو فرد مظنون و مسلح این حادثه است.

همچنین امروز منابع خبری اعلام کردند تیراندازی در آستین از شهرهای ایالت تگزاس آمریکا، ۱۲ زخمی برجای گذاشته است. بر اساس گزارش‌های اولیه پزشکان، یکی از قربانیان در وضعی وخیم قرار دارد.

پیش از این هم تیراندازی در منطقه «ساوانا» یکی از شهرهای ایالت جورجیای آمریکا، نیز یک کشته و ۹ زخمی برجای گذاشت. گفته می‌شود یکی از ۹ نفری که به ضرب گلوله در این تیراندازی مجروح شدند، جان خود را از دست داده است. در این حادثه یک کودک ۲ ساله در نزدیکی ناحیه مچ پا مورد اصابت گلوله قرار گرفته و یک کودک ۱۳ ساله دیگر نیز در این حادثه صدماتی جدی دیده است.

روز گذشته نیز به دنبال تیراندازی فردی مسلح در سوپرمارکتی در فلوریدای آمریکا ۳ تن کشته شدند.

کارشناسان افزایش خشونت‌های مسلحانه در آمریکا را با افزایش فروش سلاح در این کشور طی دوران همه‌گیری کرونا مرتبط می‌دانند. «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، نیز خشونت مسلحانه را در آمریکا همچون یک بیماری همه‌گیر توصیف کرده است.

گزارش پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) نشان می‌دهد حدود ۴ میلیون اسلحه در سال ۲۰۲۰ در آمریکا به فروش رفته که این رقم رکورد قبلی فروش اسلحه را در آمریکا شکسته است. ارزیابی دانشگاه کالیفرنیا نیز نشان می‌دهد همه‌گیری کرونا، ساختار شرایط اقتصادی و اجتماعی را در کشور بدتر کرده و این مسئله با افزایش خشونت‌های مسلحانه در ارتباط است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =