۲۲ کشته و زخمی در تیراندازی‌های دسته جمعی آمریکا

پلیس شهر شیکاگو اعلام کرد در ۲ تیراندازی جمعی روزهای جمعه و شنبه، ۲ زن کشته و ۲۱ نفر دیگر مجروح شدند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز از "شیکاگو تریبیون"، به گفته پلیس بر اثر تیراندازی جمعی صبح روز شنبه در محله چاتام یک نفر کشته و ۱۰ نفر مجروح شدند.

یک مقام پلیس شیکاگو گفت: حدود ۲ صبح شنبه (به وقت محلی) دو فرد مسلح به سمت گروهی که در کنار خیابان ایستاده بودند تیراندازی کردند. در این تیراندازی یک زن ۲۹ ساله به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

در جریان یک تیراندازی دیگر در خیابان راک ول جنوبی در شیکاگو، یک زن ۲۰ ساله به دلیل شلیک افراد ناشناس کشته شده است. در این تیراندازی نیز ۱۱ نفر مجروح شدند که برای مداوا به بیمارستان منتقل شده‌اند.

هفته گذشته نیز در جریان تیراندازی جمعی در یک مهمانی فارغ التحصیلی در منطقه میامی واقع در ایالت فلوریدا، سه نفر کشته و ۶ نفر مجروح شدند.

طبق گزارش نهاد غیر دولتی "آرشیو خشونت‌های مسلحانه" در پنج ماه گذشته از آغاز سال ۲۰۲۱، حدود ۲۳۱ مورد تیراندازی جمعی در آمریکا اتفاق افتاده است.

در سال ۲۰۱۹ تیراندازی‌های جمعی ۴۱۷ مورد و در سال ۲۰۲۰ این خشونت‌ها به ۶۰۰ مورد رسیده است.

ماه گذشته بر اثر تیراندازی در ایالت‌های کلرادو و فیلادلفیا، دستکم ۱۱ نفر کشته و ۱۶ نفر دیگر زخمی شدند.

تیراندازی منجر به کشتار جمعی در آمریکا بخصوص در اواخر قرن بیستم میلادی به یک پدیده رایج در این کشور بدل شد. پیش از آن، هنگامی که یک واقعه تیراندازی منجر به کشتار جمعی در آمریکا رخ می‌داد، فاصله زمانی تا حادثه مشابه بعدی بطور میانگین شش ماه بود اما در دهه‌ها و به ویژه سال‌های اخیر، میزان خشونت در آمریکا افزایش یافته بطوری که شاید هر هفته، اخبار مربوط به تیراندازی‌های مرگبار در گوشه و کنار این کشور منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =