آیت‌الله رئیسی: دولت ‌"محرمانگی بیجا" ‌اعمال می‌کرد

نامزد سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری گفت: مردم پنهان‌کاری را از ما نمی‌پذیرند برای نمونه چرا قرارداد اقتصادی قبل از انعقاد به اطلاع مردم نمی‌رسد تا این‌همه حرف‌وحدیث به میان نیاید و در مجموع این مخفی‌کاری‌ها مردم را به دولت بی‌اعتماد کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم استان قزوین که در چارچوب تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 از طریق شبکه استانی صورت گرفت، با اشاره به عملکرد بد مدیران در از دست دادن سرمایه‌های اجتماعی اظهار داشت: امروز با بحران بی‌اعتمادی مردم به دولت روبه‌رو هستیم که دلیل آن این است که دولتمردان با مردم با صداقت حرف نمی‌زنند.

وی با بیان اینکه همراهی واقعی با مردم در گروی صادقانه سخن گفتن با آنهاست، اضافه کرد: مردم پنهانکاری را از ما نمی‌پذیرند برای نمونه چرا قرارداد اقتصادی قبل از انعقاد به اطلاع مردم نمی‌رسد تا این‌همه حرف‌وحدیث به میان نیاید و در مجموع این مخفی‌کاری‌ها مردم را به دولت و مدیران آن بی‌اعتماد کرده است.

رئیسی با تأکید بر لزوم رفع تحریم ادامه داد: اما این رفع تحریم را باید بدون شرطی کردن زندگی و معیشت مردم انجام دهیم و وضعیت بازار در شهرهایی مانند قزوین و تاکستان باید قابل پیش‌بینی باشد و فضای اقتصادی کشور باید طوری رقم بخورد که ثبات در بازار حاکم باشد و مردم بتوانند برای دخل‌وخرج خود برنامه‌ریزی کنند.

وی یادآور شد: امروز در بازار هم مردم و هم بازاریان از بی‌ثباتی قیمت‌ها شکایت دارند و معلوم نیست که چرا باید تصمیمات لحظه‌ای که بازار را مختل می‌کند، گرفته شود؛ در حالی که پیش‌بینی زندگی و معیشت حق اساسی مردم است.

رنج مردم از نبود شفافیت در دولت

رئیس قوه قضائیه در ادامه شفافیت را عامل اصلی ایجاد اعتماد بین مردم و مسئولان دانست و گفت: امروز به دولت مستقر اعتراض دارم که چرا شفافیت لازم را ندارد و در بسیاری از مواقع محرمانگی بی‌جایی را اعمال می‌کند؛ در حالی که این محرمانگی باید کنار گذاشته شود و با کمک مردم این کار را انجام می‌دهیم.

رئیسی با تأکید بر اینکه «باید با مردم حرف بزنیم و مردم را درجریان مسائل بگذاریم» افزود: یکی از مشکلات دولت دوازدهم این بوده که برای مردم شفافیت به وجود نیاورده و با اخذ تصمیمات و اقدامات ناگهانی به مردم و اقتصاد کشور شوک داده و برای مردم مشکلات بزرگی به وجود آورده است.

وی اعطای تسهیلات به چند فرد بدحساب را در زمره مشکلات این دولت برشمرد و تصریح کرد: این در حالی است که مردم عادی برای ازدواج و کسب‌وکار کوچک خود دچار مشکل نقدینگی هستند، به همین خاطر یکی از کارهای دولت توزیع عادلانه امکانات خواهد بود که در قالب یک فرآیند حساب‌شده و با اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف به مردم عملیاتی خواهد شد.

رئیسی همچنین به شفاف‌سازی‌ در دوره مدیریتش در دستگاه قضا اشاره کرد و ادامه داد: در قوه قضائیه یک حساب ویژه وجود داشت و بسیاری از افراد در مورد آن گمانه‌زنی می‌کردند که البته با ورود ما به دستگاه قضا نخستین گزارش را درباره این حساب ویژه به مردم دادیم و بحث پیرامون آن در رسانه‌ها هم پایان یافت.

کشاورزی استان قزوین دانش‌بنیان می‌شود

این کاندیدای ریاست‌جمهوری دوره سیزدهم در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های استان قزوین برای ترانزیت کالا و مسافر بین 12 استان کشور اشاره کرد و گفت: نزدیکی به پایتخت جایگاه ویژه‌ای را به استان قزوین داده که البته این جایگاه هم منافع زیادی را برای استان داشته و هم چالش‌هایی را برای آن ایجاد کرده است.

رئیسی با اشاره به استقرار شهرها، شهرک‌ها و نواحی صنعتی متعدد در استان قزوین اضافه کرد: وجود صنایع تعطیل و نیمه‌تعطیل در استان قزوین برای ما قابل تحمل نیست و رونق اقتصادی و حل مشکل اشتغال در استان قزوین در گروی فعال کردن این کارخانجات و احیا کردن این واحدهای تولیدی است.

وی وجود 900 روستا در استان قزوین را مزیت نسبی اقتصادی مهم استان دانست و ادامه داد: با توجه به ظرفیت بالای تولید محصولات کشاورزی و مقدار بالای دورریز محصولات یادشده در فرآیند برداشت محصولات باید صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآوری محصولات کشاورزی در روستاهای استان قزوین توسعه یابد تا کشاورزی قزوین ارزش افزوده پیدا کند.

رئیسی با تأکید بر لزوم دانش‌بنیان و فناورمحور شدن کشاورزی استان قزوین یادآور شد: در این صورت کشاورزی در استان قزوین کم‌هزینه و پرمحصول می‌شود و با ایجاد صنایع بسته‌بندی و تبدیلی کنار زمین‌های زراعی زنجیره ارزش و ارزش افزوده در اقتصاد کشاورزی استان قزوین تکمیل خواهد شد.

«نمی‌توانیم» و «نمی‌شود» نداریم

نامزد سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری با اشاره به تعدد صنایع مختلف تولید مرغ و طیور در استان قزوین گفت: مرغ و تخم‌مرغ جزو کالاهای اساسی و ارزاق عمومی هستند که سفره مردم را شکل می‌دهند و به همین خاطر باید با سرمایه‌گذاری در این صنعت این سفره را بزرگ کنیم.

رئیسی به‌کار بردن واژگانی مانند «نمی‌توانیم»، «نمی‌شود» و «مگر می‌شود؟» را موجب وهن دولت و فرهنگ ایرانی دانست و اضافه کرد: فرهنگ ما فرهنگحاج قاسم سلیمانی و شهیدان بزرگواری مانند ابوترابی و شهید بابایی است که عبارت «ما می‌توانیم» شاکله تفکر و روحیه آنها را شکل می‌داد و ثابت کردند که با کمک مردم بسیاری از گره‌ها گشوده می‌شود.

وی همچنین بر قابل حل بودن مشکل اشتغال و مسکن تأکید کرد و گفت: باید هزینه 50درصدی مسکن در سبد خانوار را به 30 درصد کاهش داد که از طریق کاهش هزینه زمین در ساخت مسکن کاملاً شدنی است.

رئیسی در پایان علت مسافرت نکردن به قزوین در دوران ریاست قوه قضائیه را محدودیت‌های کرونایی دانست و ادامه داد: با این حال در صدد هستیم که به هر شکل ممکن به قزوین مسافرت کنیم و این بدهی دوران مدیریت قوه قضائیه به مردم استان قزوین را جبران کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =