بررسی ابعاد سیاسی شخصیت حضرت معصومه (ع)

نشستی تحت عنوان بررسی ابعاد سیاسی شخصیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با حضور کارکنان خواهر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، در نشستی تخصصی به مناسبت میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، ابعاد سیاسی شخصیت این بانوی بزرگ اسلام با حضور کارکنان خواهر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست که با همکاری بسیج اساتید واحد بوشهر برگزار گردید ابتداء انسیه ماهینی رئیس دانشکده علوم انسانی واحد بوشهر با بیان مطالبی پیرامون مهم ترین ابعاد شخصیتی آن حضرت گفت: سخن درباره شخصیت والای حضرت معصومه(س) بسیار سخت و مشکل است به یقین همه ابعاد شخصیتی ایشان قابل بررسی نیست؛ اما اگر به صورت اجمال بخواهیم ایشان را توصیف کنیم، دختری معصوم از خاندان اهل بیت(ع) هستند که برای ولایت و در راه دیدار امام معصوم(ع) از جان و دیار خود گذشتند.

ماهینی با بیان اینکه صِرف انتساب حضرت معصومه سلام الله علیها به معصوم موجب این مقام و منزلت برای حضرت نشده است، توضیح داد: آن حضرت برحسب اقدامات، لیاقت و شایستگی هایی که در خود پرورش داد، معصومه نامیده شد.

این مقام مسئول یادآور شد: روز تولد این بانوی گرانقدر را به عنوان روز دختر معرفی کرده‏اند به این علت است که شخصیت ایشان به عنوان الگو برای جامعه و به خصوص دختران و بانوان معرفی و تبیین شود.

در ادامه این نشست مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با اشاره به فضای انتخاباتی کشور بر لزوم مشارکت سیاسی بانوان در امور مهم کشور تأکید و اذعان کرد: مهم‌ترین رسالت امروز بانوان و دختران ایران اسلامی، دعوت مردم به حضور حداکثری در انتخابات است.

قدیر خواجه پور با بیان اینکه بانوان با حضور خود و نیز تأثیرگذاری بر افراد پیرامون به ویژه اعضاء خانواده نقش بسزایی در افزایش مشارکت عمومی و انخاب فرد اصلح خواهند داشت، ادامه داد: درس هایی که تاریخ انقلاب اسلامی و تاریخ صد ساله گذشته این کشور و حتی تاریخ اسلام به ما می دهد، آموزه های مفید در امر انتخابات خواهد بود.

مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با اشاره به بیانات حضرت علی (ع) در نهج البلاغه به تأثیر عبرت گیری از سرنوشت اقوام گذشته در بهره گیری از تجربه تاریخی و  ایجاد حس مسئولیت شهروندی تصریح کرد: حضور در صحنه سیاسی کشور به ویژه انتخابات از مصادیق این مسئولیت  است.

خواجه پور مهمترین مسئولیت آحاد جامعه را همین مشارکت برشمرد و خاطرنشان کرد: هرگونه آثار مثبت یا مخرب در آینده کشور  از حضور و یا عدم حضور و نوع انتخاب ما ناشی می گردد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1099173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =