سیاست‌های اشتباه همتی در بانک مرکزی/ عدم تخصیص ارز برای ترخیص کالا تا نهایی شدن انتخابات آمریکا

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی گفت: عبدالناصر همتی در مقام ریاست کل بانک مرکزی که بود از لحاط اقتصادی و شرایط ارزی کشور، اوضاع را به سمتی برد که انتخابات آمریکا برای مردم ایران بیشتر سرنوشت ساز شد تا اینکه خود مردم آمریکا.

علی بابایی کارنامی؛ نماینده مردم ساری و رییس فراکسیون کارگزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز در خصوص عملکرد یکی از نامزدهای ریاست جمهوری که رییس بانک مرکزی در دولت دوازهم بود گفت: آقای همتی که در مناظرات، خود را اقتصاددان معرفی میکند 2 سال و نیم رییس کل بانک مرکزی بوده و همه میدانیم که اختیارات رییس کل بانک مرکزی در مباحث اقتصادی کمتر از رییس جمهور نیست.

وی ادامه داد: طبق اخباری که ما نمایندگان داریم مشاهده کردیم که در جلساتی که در خصوص تامین کالاهای اساسی، دامی و حتی رونق تولید در بخش کشاورزی و صنعتی برگزار می گردید ایشان حضور نداشتند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از مواردی که مورد اعتراض ما بوده این است که تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که در آبان ماه سال گذشته برگزار گردید سیاست های بسیار اشتباهی از سوی بانک مرکزی ایران رخ داد.

وی در تشریح صحبت های اخیر خود گفت: بسیاری از نهاده های دامی و کالاهای اساسی ما پشت درهای گمرک به مدت 7-6 ماه بلاتکلیف مانده بودند و آقای همتی که آن زمان اختیارات زیادی هم داشت منتظر بود تا نتیجه انتخابات آمریکا مشخص شود بعد برای ترخیص این کالاها ارز تخصیص دهد و به محض اینکه جو بایدن به عنوان رییس جمهور آمریکا انتخاب شد، دستور تخصیص ارز برای  ترخیص کالاها صادر کرد.

بابایی کارنامی عنوان کرد: آقای همتی در مقام ریاست کل بانک مرکزی که بودند از لحاط اقتصادی و شرایط ارزی کشور، اوضاع را به سمتی برد که انتخابات آمریکا برای مردم ایران بیشتر سرنوشت ساز شد تا اینکه خود مردم آمریکا.

رییس فراکسیون کارگزی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بانک مرکزی ایران در آن مقطع با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و سیاست های داخلی آن گره خورد که این کار بسیار مخرب و اشتباه برای اقتصاد کشور مان بوده و هست.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: افرادی چون آقای همتی برای ریاست جمهوری قابل اعتماد نیستند زیرا امتحان خود را در زمانی تصدی گری ریاست های خود به ویژه در بانک مرکزی داده اند و نمره مردودی گرفته اند به همین دلیل باید مسئولیت اجرایی کشور را به دست فردی سپرد که از هر لحاظ مطمئن بوده و شاخصه های مورد قبول یک رییس جمهور را داشته باشد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1099198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =