رایزنی ایران و روسیه درباره مسائل باقی‌مانده برای احیای برجام

دیپلمات ارشد روسیه گفت: هیات‌های ایرانی و روس در مذاکرات وین پیرامون احیای برجام امروز یکشنبه دیدار کردند تا درباره مسائل باقی‌مانده و مسیر پیش رو رایزنی کنند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین روز یکشنبه با انتشار تصویری از این ملاقات در توئیتر نوشت: مثل همیشه رایزنی‌ها در فضایی گرم و سازنده برگزار شد.

دور تازه مذاکرات احیای برجام دیروز (شنبه) با برگزاری نشست کمیسیون مشترک در وین از سرگرفته شد. دیپلمات‌های ارشد کشورهای عضو برجام طی یک ماه گذشته در وین گردهم آمده‌اند تا این توافق را که آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ از آن خارج شد احیا کنند.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیات ایرانی در مذاکرات برجام می‌گوید گفت‌وگوها به نقطه‌ای رسیده که برخی مسائل کلیدی هنوز در آن باقی مانده و باید در مورد آنها تصمیم‌گیری شود. وی افزود: البته اختلاف‌نظر در خصوص مسائل جدید نیست و اختلاف درباره نحوه بازگشت طرفین به توافق است.

در همین حال یک سخنگوی اتحادیه اروپا تصریح کرد که طرف‌ها بر یافتن راه‌ حل‌ها برای نزدیک شدن به توافق نهایی طی روزهای آینده متمرکز هستند.

«الن جورج متن» وابسته مطبوعاتی اتحادیه اروپا در وین روز شنبه در پایان جلسه نخست از ششمین دور کمیسیون مشترک برجام به خبرنگاران گفت: در حال پیشرفت در مذاکرات هستیم اما گفت‌وگوها به صورت فشرده جریان دارد و برخی مسائل از جمله درباره چگونگی گام‌های اجرایی برجام باقی‌مانده است.

وی افزود که اعضای برجام روی یافتن راه‌ حل‌ها برای نزدیک شدن به توافق نهایی برای احیای توافق هسته‌ای ایران طی روزهای آینده متمرکز هستند.

روسیه معتقد است که توافق در مورد برجام قابل دسترسی است اما نمی‌توان در روزهای اینده انتظار پایان مذاکرات وین را داشت. اولیانوف در توئیتی نوشت: بعید به نظر می رسد پیش نویس سند توافقنامه برجام تا روز انتخابات ریاست جمهوری ایران در روز ۱۸ ماه ژوئن جاری آماده شود. اما با این وجود توافقنامه در مورد برجام در محدوده قابل دسترس است. 

جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مسئولیت‌پذیر اعلام کرده است که در صورت لغو تمام تحریم‌ها و تحقق تعهدات سایر طرف‌های این توافق بین المللی، به اجرای کامل تعهدات برجامی باز ‌می‌گردد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =