مخالفت تشکیلات خودگردان فلسطین با طرح مصر برای بازسازی نوار غزه

تشکیلات خودگردان فلسطین با پیشنهاد مصر برای بازسازی نوار غزه بعد از جنگ 12 روزه رژیم صهیونیستی علیه مقاومت فلسطین مخالفت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، منابع آگاه و حاضر در  گفت‌وگوها بین گروه‌های فلسطینی در قاهره اعلام کردند که تشکیلات خودگردان فلسطین با پیشنهاد مصر برای بازسازی نوار غزه به دنبال تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی مخالفت کرده است.

براساس گزارش خبرگزاری «فلسطین الیوم» تشکیلات خودگردان فلسطین با اعزام «زیاد ابوعمر» معاون نخست وزیر فلسطین به قاهره در رأس یک هیئت مذاکره کننده، مخالفت خود با پیشنهاد مصر را اعلام کرد.

این منابع در ارتباط با مضمون پیشنهاد مصر توضیح دادند: مصر پیشنهاد داده است که خود مدیریت پرونده بازسازی نوار غزه را با مشارکت هیئت‌های دولتی در کرانه باختری، نوار غزه و نمایندگان بخش خصوصی فلسطین به عهده داشته باشد، اما تشکیلات خودگردان اصرار دارد که پرونده بازسازی باید توسط آن مدیریت شود.

براساس این گزارش، مصر خواسته گروه‌های فلسطینی در مورد مسئله بازسازی را درک می‌کند؛ به گونه‌ای که جنبش حماس، جهاد اسلامی و جبهه آزدی بخش فلسطین خواهان مدیریت این پرونده توسط کمیته‌های ملی یا حرفه ای هستند و در مقابل جنبش فتح اصرار دارد که تشکیلات خودگردان نقطه آغاز تمام پرونده ها باشد.

این منابع همچنین تصریح کردند که تشکیلات خودگردان در مورد تشکیل دولت جدید، بر اصل کابینه توافقی مورد قبول نزد جامعه بین الملل اصرار دارد، اما گروه‌های فلسطینی بر ضرورت بررسی پرونده سازمان آزادی بخش در ابتدای امر تأکید دارند.

مصر در ارتباط با پرونده سازمان آزادی بخش پیشنهاد داده است که طی مدت 100 روز مجلس ملی بازطراحی شود؛ به گونه ای که ضامن حضور جنبش حماس و جهاد اسلامی در این مجلس باشد، اما تشکیلات خودگردان این طرح را نیز رد کرده است.

طبق گزارش وبسایت خبری «العربی الجدید» مسئولان مصری به دلیل اقدام تشکیلات خودگردان به دور زدن تلاش های مصری برای آرادم کردن اوضاع و کنترل صحنه سیاسی ، عصبانی هستند. گزارش ها حاکی از آن است که اخیرا تماس های مستقیمی بین محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان با مسئولان برجسته اسرائیلی با هدف مانع تراشی در روند پرونده بازسازی نوارغزه برقرار شده است.

در ارتباط با موضوع از بین بردن موانع رژیم صهیونیستی مقابل تلاش ها برای ورود کالاهای ضروری به نوار غزه و بازگشایی گذرگاه ها، راه اندازی مجدد نیروگاه های برق و بازکردن تمام مناطق ماهی گیری برای صیادان غزه نیز تلاش های مصر با مشکل مواجه شده است.

منابع آگاه می گویند که تشکیلات خودگردان برای بازگشت شرایط در نوار غزه به ماقبل تجاوزات رژیم صهیونیستی، بر نظارت مستقیم خود تأکید دارد و همچنین پیشنهاد داده تا کمک های ماهانه قطر به غزه نیز تحت نظارت آن باشد تا این اموال برای تقویت مقاومت استفاده نشود.

این اقدامات تشکیلات خودگردان در حالی انجام می شود که محبوبیت گروه های مقاومت به دنبال مقابله اخیر با رژیم صهیونیستی و پیروزی در نبرد «شمشیر قدس» افزایش یافته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =